تجارت صنعت امید آریا

آشنایی با شیر های هیدرولیک صنعتی

یک شیر هیدرولیک به درستی جریان یک محیط مایع، معمولا روغن را از طریق سیستم هیدرولیک هدایت می کند. بنابراین، جهت جریان روغن، با موقعیت یک قرقره تعیین می شود. از سویی دیگر، با استفاده از سوپاپ، می توان انتظار داشت که سیستم هیدرولیک مطابق با الزامات عمل نماید. بنابراین، شما همیشه باید به دنبال نوع صحیح شیرهای هیدرولیک صنعتی باشید تا هدف مورد نظر خود را برآورده کنید.

شیر هیدرولیک

در این نوع از سیستم، اندازه مورد نیاز با حداکثر جریان سیستم هیدرولیک، از طریق شیر و حداکثر فشار تعیین می شود. از همین روست که شیر هیدرولیک به درستی جریان یک محیط مایع که معمولاً روغن است را از طریق سیستم هیدرولیک شما هدایت می کند.

شیرهای هیدرولیک صنعتی، در اندازه های مختلف و بر اساس استانداردهای بین المللی متعدد موجود هستند. آنها با سبک های مختلف نصب در دسترس می باشند. این نوع از شیرهای هیدرولیک، به سه دسته اصلی تقسیم می شوند که شامل شیرهای کنترل جهت، شیرهای کنترل فشار و شیرهای کنترل جریان می باشند. همه شیرها عملکرد متفاوتی در سیستم هیدرولیک دارند.

می توانید از شیرهای هیدرولیک صنعتی، برای تعویض در فشار معین یا تنظیم جهت و جریان سیال استفاده کنید. دریچه های مختلف، به روش های متفاوتی عمل می کنند. شیرهای کنترل، اجازه جریان آزاد را در یک جهت می دهند و جریان را در جهت مخالف مسدود می کنند.

کاربردهای متفاوت در شیرهای هیدرولیک صنعتی
کاربردهای متفاوت در شیرهای هیدرولیک صنعتی

دریچه کنترل مسیر، به منظور عبور از محیط فشار، به طور منظم و به یک جهت خاص استفاده می شود. سوپاپ های کنترل فشار و شیرهای هیدرولیک صنعتی، در یک فشار معین سوئیچ یا کنترل می کنند. بنابراین، فشار سوئیچینگ ممکن است روی شیر تنظیم شود. دریچه های کنترل جریان را تنظیم خواهند کرد که این کار با تنظیم اندازه سوراخ ها و روزنه ها انجام می شود.

انواع شیرهای هیدرولیک صنعتی

شیرهای هیدرولیک صنعتی در ویژگی های مختلفی مشابه سایر شیرها از جمله شیرهای بای پس، سوزنی، تنظیم کننده، توپی، پروانه ای، متناسب و جهت دار موجود هستند. انواع مختلف شیرهای کنترل جریان هیدرولیک عبارتند از شیرهای کنترل جریان متحرک، شیرهای کنترل جریان جبران شده با فشار، شیرهای کنترل جریان ثابت و شیرهای کنترل جریان دریچه گاز.

روش کنترل جریان در این شیرهای هیدرولیک صنعتی، بر اساس شکل مکانیکی آن اصلاح می شود که به طور منظم یکی از سبک های شناخته شده مانند سایر شیرها می باشد. از سویی دیگر، می توان نرخ جریان را به روش‌های متفاوتی اندازه‌گیری نمود که مشابه هم نیستند. بنابراین انتخاب یک شیر کنترل جریان، مستلزم درک میزان مورد انتظار نرخ جریان است.

سه نوع استاندارد نرخ جریان در شیرهای هیدرولیک صنعتی عبارتند از:

سرعت جریان جرمی: جرم را در واحد زمان بر حسب واحدهایی مانند کیلوگرم در دقیقه یا راب در ثانیه اندازه گیری می کنند.

سرعت جریان وزن: وزن را در واحد زمان بر حسب واحدهایی مانند پوند در ثانیه اندازه گیری می کنند.

نرخ جریان حجمی: حجم را در واحد زمان در واحدهایی مانند cc/min یا in3/s اندازه می گیرند.

عملکرد متفاوت شیر هیدرولیک

برخی از شیرهای هیدرولیک صنعتی عبارتند از:

  1. دریچه های کاهش سرعت
  2. دریچه های جریان متغیر جبران شده با فشار
  3. دریچه های منطقی کنترل جریان متناسب با سیستم
  4. دریچه های جریان متغیر جبران شده با فشار و دما
  5. شیرهای کنترل جریان متناسب با فشار جبران شده
کنترل فشار با شیرهای هیدرولیک صنعتی
کنترل فشار با شیرهای هیدرولیک صنعتی

شیرهای کنترل فشار هیدرولیک

دریچه های کنترل فشار هیدرولیک و شیرهای هیدرولیک صنعتی، برای تنظیم فشار سیال عبوری از ترتیبات هیدرولیک استفاده می شود تا فشار در مقدار دلخواه که توسط اپراتور سیستم محدود شده است، حفظ شود.

سیستم های سیال معمولاً برای کار در محدوده فشار ثابتی تولید می شوند. این شیرها در جلوگیری از افزایش فشار که ممکن است منجر به نشت مایع هیدرولیک یا ترکیدگی لوله ها شود، نقش مهمی ایفا می کنند. همچنین برای داشتن فشار مورد نظر در برخی از بخش های مدار،  شیرهای‌هیدرولیک صنعتی نصب می شوند.

ساختارهای متفاوت شیر هیدرولیک

انواع مختلفی از شیرهای کنترل فشار در سیستم‌ های هیدرولیک رایج هستند، از جمله دریچه‌ های کاهنده، شیرهای رلیف، شیرهای ترتیبی، شیرهای تعادل و شیرهای تخلیه. به طور کلی، از شیرهای کنترل جهت هیدرولیک، برای ردیابی سیال در یک سیستم یا مدار به چندین دستگاه استفاده می شود.

شیرهای صنعتی هیدرولیک
شیرهای صنعتی هیدرولیک

شیرهای‌هیدرولیک صنعتی با ویژگی‌های پیچیده‌تر ممکن است دارای چندین ورودی باشند، زیرا ویژگی ‌های آنها باعث می شود تا بسته به دستگاهی که با سیال هیدرولیک عرضه می‌کنند، سیال را در پورت‌های متمایز سوئیچ کنند.

 

برای خرید شیر هیدرولیک میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

× مشاوره تخصصی