تجارت صنعت امید آریا

آشنایی با پمپ هیدرولیک فشار بالا

 یک پمپ هیدرولیک فشار بالا، برای به گردش درآوردن یک سیال هیدرولیک که به طور معمول روغن می باشد، تحت فشار بالا از طریق لوله ها برای به حرکت درآوردن محرک های هیدرولیک استفاده می شود. این محرک های هیدرولیک معمولاً سیلندرها یا موتورهای هیدرولیک هستند؛ بنابراین، پمپ عملکرد مهمی دارد زیرا انرژی را در یک مدار هیدرولیک تامین می کند.

تجارت صنعت امید آریا وارد کننده انواع پمپ های هیدورلیک ورجینال در ایرانرمیباشد .صنعتگران عزیز میتوانند برا یاستعلام قیمت پمپ هیدرولیک و خرید پمپ هیدرولیک با کارشناسان ما تماس بگیرید

انواع پمپ هیدرولیک فشار بالا

انواع پمپ هیدرولیک وجود دارد که شامل پمپ های دنده ای، پمپ های پیستونی، پره دوار و پمپ های پیچ هستند. پمپ هیدرولیک فشار بالا دنده ای قطعات متحرک بسیار کمی دارند. آنها از دو چرخ دنده در هم آمیخته تشکیل شده اند. این پمپ ها دبی ثابتی دارند و در فشارهای بین 50 تا 210 بار کار می کنند. پمپ‌ های دنده‌ای با بالاترین سرعت در بین پمپ ‌ها تا 3000-6000 دور در دقیقه کار می‌ کنند.

در یک پمپ دنده خارجی، تنها یکی از چرخ دنده ها، به درایو متصل است. چرخ دنده دیگر، چرخ دنده محرک، در جهت مخالف می چرخد، به طوری که دندانه های چرخ دنده های دوار به هم متصل می شوند. این در حالی است که در میان پمپ هیدرولیک فشار بالا، پمپ های دنده داخلی بسیار بی صدا هستند و یک جریان ثابت را ارائه می دهند.

پمپ های پیستونی هیدرولیک، جریان های بسیار زیادی را در فشارهای بالا مدیریت می کنند. آنها توسط پیستون هایی کار می کنند که به طور مداوم به جلو و عقب حرکت می کنند. خواص آب بندی پیستون ها عالی است و امکان کار در فشارهای بالا با نشتی کم سیال را فراهم می کند.

اجزای پمپ هیدرولیک
اجزای پمپ هیدرولیک

این نوع از پمپ هیدرولیک فشار بالا، بهترین بازده حجمی کلی را ارائه داده و بالاترین فشار را ایجاد می کنند. ضمن آنکه چگالی توان بالایی دارند و در مدل های جابجایی متغیر و ثابت موجود هستند

عناصر موثر در  پمپ هیدرولیک فشار بالا

مشخصات پمپ هیدرولیک فشار بالا با علائم مشخصی بیان می شود. فشار Δp بر حسب بار تعیین می شود. ضمن آنکه دبی Qv بر حسب l/min بیان می گردد. این معیار حجم مایعی می باشد که پمپ، در زمانی معین، تحویل می دهد.

از سویی دیگر، جابجایی بر حسب cm3 بیان می شود که حجم سیال پمپ شده در هر چرخش است. سرعت چرخش N بر حسب دور در دقیقه بوده و توان هیدرولیک (PH) بر حسب کیلووات اعلام می شود. همچنین راندمان انرژی مفید پمپ هیدرولیک فشار بالا، پس از تلفات عمدتاً ناشی از اصطکاک است.

محاسبه توان پمپ هیدرولیک

فشار پمپ هیدرولیک، به طور معمول 50 بار است. اما رایج ترین استاندارد مورد استفاده توسط پمپ های دنده ای، 210 بار می باشد که فشار استاندارد 300 بار، توسط برخی از پمپ های دنده داخلی استفاده می شود و در پمپ هیدرولیک فشار بالا در مدل پیستونی، این فشار بین 300 تا 450 بار است.

300 الی 350 بار، استانداردی است که به طور فزاینده ای در مدار باز استفاده می شود و 420 بار حداکثر استاندارد مورد استفاده برای انتقال هیدرواستاتیک، در مدارهای بسته است. فشار 700 بار نیز برای جابجایی جک ها استفاده می گردد.

انواع پمپ هیدرولیک فشار بالا
انواع پمپ هیدرولیک فشار بالا

کاربرد پمپ های هیدرولیک‌فشار بالا

با توجه به انواع پمپ های بیان شده، می توان گفت که کاربرد هر یک چگونه خواهد بود:

پمپ های دنده خارجی:

آنها بیشتر در کاربردهای پمپ هیدرولیک فشار بالا مانند جداکننده های چوب یا آسانسور استفاده می شوند.

پمپ های دنده داخلی:

آنها به ویژه در هیدرولیک های غیر متحرک، مانند ماشین ابزار، پرس و غیره و در وسایل نقلیه ای که در یک فضای محدود کار می کنند، مانند لیفتراک های برقی، استفاده می شوند.

پمپ های روتاری پره ای:

این نوع از پمپ هیدرولیک‌فشار بالا، در ماشین های ریخته گری و تزریق در صنعت و همچنین در تجهیزات ساختمانی استفاده می شوند.

انتخاب بهترین پمپ هیدرولیک
انتخاب بهترین پمپ هیدرولیک

پمپ های پیچ

از این نوع از پمپ، برای پمپاژ مایعات چسبناک مانند نفت خام تحت فشار بالا استفاده می گردد.

پمپ های پیستونی

در میان انواع پمپ هیدرولیک فشار بالا، پمپ های پیستونی، در کاربردهایی با فشارهای بالا میان 400 بار تا 700 بار، مانند پرس، ماشین‌های پردازش پلاستیک، ماشین‌ابزار و تجهیزات ساختمانی استفاده می‌شوند. کاربرد اصلی آنها برای کار با سیلندرهای هیدرولیک برای بارهای زیاد می باشد.

برخی از پمپ های پیستونی نیز برای انتقال هیدروکربن ها تحت فشار بالا در خطوط لوله استفاده می شوند. همچنین می توان از این پمپ هیدرولیک‌فشار بالا، در دستگاه های برش جت آب استفاده کرد. در این حالت سیال آب به جای روغن خواهد بود.

× مشاوره تخصصی