تجارت صنعت امید آریا

خرید و قیمت پمپ هیدرولیک

پمپ هیدرولیک چیست؟

پمپ هیدرولیک نوعی پمپ است که به عنوان منبع انرژی مکانیکی شناخته می‌شود. پمپ هیدرولیکی نیروی مکانیکی را به انرژی هیدرولیک تبدیل می‌کند. پمپ‌های هیدرولیک در سیستم‌های حرکتی هیدرولیک استفاده می‌شوند و می‌توانند هیدرواستاتیک یا هیدرودینامیک باشند. برای تعیین قیمت پمپ هیدرولیک عوامل مختلفی همچون نوع پمپ ، برند، مشخصات فنی و نوسانات بازار وجود دارد اما رنج قیمیتی آن حدودا بین 2.000.000 میلیون تا 600.000.000  و یا بیشتر می باشد. ولتاژ پمپ هیدرولیک نیز بسته به مدل آن متفاوت است اما معمولا ولتاژ تک فاز 220 ولت یا سه فاز 380 ولت می باشد. پمپ هیدرولیک انواع مختلفی دارد مثلا پمپ دنده ای، پمپ پیستونی، پمپ vane و پمپ سانتریفیوژ. پمپ های هیدرولیک را میتوان از برند های مختلفی مانند Rexroth، ،Bosch ،Parker Danfoss تهیه کرد. مشخصات فنی پمپ هیدرولیک شامل مواردی مثل دبی، فشار،توان و گشتاور می باشد. این پمپ ها در صنایع مختلف، از جمله صنعت خودروسازی، صنعت ساخت و ساز، و صنعت کشاورزی، کاربرد دارند.
به دلیل نقش مهم این محصول در صنایع مختلف، بسیاری از افراد به پمپ هیدرولیک احتیاج دارند.

قیمت پمپ هدرولیک

قیمت پمپ های هیدرولیک با توجه به عوامل مختلفی، از جمله برند ، نوع پمپ، ظرفیت پمپ، و مواد و قطعات استفاده شده در ساخت پمپ، تعیین می شود .شما می توانید جهت اطلاع از مشخصات فنی انواع پمپ های هیدرولیک و همچنین قیمت آنها با کارشاسان سایت تجارت صنعت امید آریا تماس بگیرید و پس از مشاوره رایگان محصول مد نظر خود را تهیه کنید.

انواع پمپ های هیدرولیک

به دلیل استفاده بسیار گسترده از این پمپ ها، شرکت های مختلفی تأسیس شده اند که در زمینه تولید این محصولات فعالیت دارند. از این رو امروزه این دستگاه ها از تنوع بسیار بالایی در بازار برخوردارند.مهم ترین انواع پمپ های هیدرولیک عبارتند از:

  • پمپ های هیدرولیک چرخ دنده ای
  •  پمپ های هیدرولیک پره ای
  •  پمپ پیستونی
  •  پمپ دیافراگمی

توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب و خرید پمپ هیدرولیک حتماً باید دقت و حساسیت کافی را به خرج دهید. به این صورت که در ابتدا باید بدانید که چه مدل از پمپ های هیدرولیکی با پروژه مد نظر شما مطابقت دارد. مهم ترین کار در هنگام تهیه یک پمپ هیدرولیکی، توجه به ویژگی ها و مشخصات فنی آن است.

البته اگر اطلاعات زیادی در مورد پمپ سیال ندارید جای هیچ گونه نگرانی نیست. چراکه شما می توانید با مشاورین شرکت تجارت صنعت امید آریا تماس گرفته و بهترین مدل پمپ که مناسب با نیاز خودتان است را مشخص کنید.

خرید پمپ هیدرولیک

شرکت تجارت صنعت امید آریا از ابتدا شروع فعالیت خود در زمینه واردات و فروش پمپ های هیدرولیکی در تلاش بود تا در بین انواع مختلف شرکت های تولید کننده این دستگاه، بهترین برند های آن را برای مشتریان داخل ایران فراهم کند. از این رو نمایندگی برند های برتر این محصولات را اخذ کرده است. در ادامه با برترین برند هایی که توسط این شرکت به فروش می رسند بیشتر آشنا خواهید شد.

  • برند Rexroth

پمپ های هیدرولیکی که توسط برند Rexroth طراحی و تولید می شوند. دارای کیفیت بسیار بالا هستند و طول عمر زیادی دارند. شما می توانید با خیال راحت نسبت به خرید و استفاده از محصولات برند Rexroth اقدام کنید.

  • برند Parker

کمپانی Parker از دیگر شرکت های نام آشنا و قابل اعتماد در حوزه تولید پمپ های آبی است. محصولات تولید شده توسط این شرکت کیفیت بسیار بالایی دارند و می توانند انتظارات شما را به خوبی برآورد کنند.

  • برند hawe

اگر به دنبال پمپ های خوش ساخت با قیمت های مقرون به صرفه هستید، ما محصولات شرکت Hawe را به شما پیشنهاد می دهیم. تمام پمپ های تولید شده توسط این شرکت علی رغم قیمت های اقتصادی که دارند، از کیفیت و کارایی مطلوبی برخوردار هستند.

  • برند Denison

اگر به دنبال خرید پمپ باشید قطعاً نام برند Denison به گوشتان خورده است. پمپ های انتقال سیال که توسط  Denison ساخته می شوند، کارایی بسیار بالایی دارند و می توانند یک گزینه ایده آل برای خرید باشند.

به عنوان یک نکته مهم باید در نظر داشته باشید که این برند ها به ایران خدمات نمی دهند و تنها محصولات خود را به این کشور عرضه می کنند.

قیمت پمپ هیدرولیک

در هنگام خرید پمپ هیدرولیک شما با قیمت های مختلف و متفاوتی روبرو هستید. تنوع قیمتی این دستگاه ها بدان جهت است که شرکت های مختلفی انواع گوناگونی از آن را تولید می کنند و تنوع محصولات آن ها بسیار زیاد است. از طرفی دیگر پارامتر های مختلفی هستند که بر روی قیمت نهایی پمپ آبی اثر می گذارند. مهم ترین عواملی که در تعیین قیمت یک پمپ آبی دخیل هستند عبارت اند از:

  • شرکت سازنده پمپ و برند محصول
  • فروشنده پمپ سیال
  • متریال سخت و جنس پمپ آب
  • نوسانات ارز
  • و…

قیمت تجهیزات بسته به نوع و عملکرد آن ها متفاوت است. قیمت پمپ هیدرولیک بسته به قدرت و نوع آن متفاوت است، اما به طور کلی پمپ های هیدرولیک زمانی که پمپ های پیستونی هستند قیمت بالاتری دارند، زیرا فشار بسیار بیش تری نسبت به پمپ های هیدرولیک انواع دیگر دارند. پمپ هیدرولیک وقتی پره ای است متوسط ​​قیمت پمپ های هیدرولیک است و وقتی پمپ دنده ای باشد معمولا قیمت پمپ هیدرولیک کم تر از بقیه است. این تفاوت قیمت به دلیل وجود سه نوع پمپ هیدرولیک مختلف و کاربرد های متفاوت آن هاست.

قیمت پمپ هیدرولیک با توجه به انواع آن متفاوت استقیمت پمپ هیدرولیک با توجه به انواع آن متفاوت است

وقتی پمپ هیدرولیک دنده ای است، قیمت پایین تری نسبت به انواع دیگر دارد، زیرا علیرغم تولید فشار زیاد، نسبت به پمپ های پره ای و پیستونی پایین تر هستند. این نوع پمپ در مواقعی که نیاز به نیروی متوسط ​​دارد، مانند تسمه نقاله در خطوط تولید و در ماشین آلاتی مانند تراکتور برای کارهای فشرده کم تر استفاده می شود.

هنگامی که پمپ هیدرولیک پره ای است، قیمت‌پمپ هیدرولیک متوسط است، زیرا علیرغم داشتن سطح قدرت بسیار نزدیک به پمپ های دنده ای هیدرولیک، پمپ های پره ای هیدرولیک بسیار بی صداتر و ماندگارتر هستند و هزینه کم تری برای تجهیزات تعمیر و نگهداری در جایی که نصب می شوند، می کنند و در محیط های کاری بسته که دارای تجهیزاتی هستند که نیاز به کار پمپ هیدرولیک دارند، بسیار کارآمدتر است.

هنگامی که پیستونی است، پمپ هیدرولیک به دلیل این که بسیار قوی تر از مدل های قبلی است، قیمت‌پمپ هیدرولیک مناسب تر است. این مدل ها فشارهای بسیار بالایی را اعمال می کنند، حتی در حکاکی فلزات تحت فشار، مانند حکاکی سکه استفاده می شود.

از این رو بهتر است هنگامی که تصمیم نهایی برای تهیه پمپ هیدرولیک را داشتید، قیمت آن را بررسی کنید. البته محصولات سایت تجارت صنعت امید آریا همگی از قیمت های بسیار مطلوبی برخوردار هستند و شما می توانید با تهیه دستگاه مورد نظر از این شرکت، علاوه بر بهره‌مندی از یک محصول با کیفیت، هزینه اقتصادی و مقرون به صرفه ای نیز برای آن پرداخت کنید.

بررسی تفاوت کاربری پمپ ها

پمپ های جابجایی مثبت بر اثر چرخش مشخصی که بر روی محور انجام خواهند داد، قابلیت تحمل فشاری نزدیک به 1000 پوند را خواهند داشت. این نوع از پمپ ها در ابعاد کوکی تولید می شوند.

اما در مقابل پمپ های جابجایی غیر مثبت نیز با توجه به کاهش فشار بر سیال و جریان خروجی بالایی که دارند جهت استفاده در منزل طراحی می شوند. درباره قدرت این نوع پمپ نیز می توان در نظر داشت که تحمل فشار آن تا 300 پوند بر اینچ مربع می باشد.

همچنین پمپ های جابجایی غیر مثبت با توجه به کاربرد های گسترده ای که دارد و وابسته به زمینه های تقاضا شده برای استفاده از آن، دارای انواع مختلفی می باشد که در ادامه به آن ها اشاره شده است.

پمپ پیستونی

این نوع از پمپ های هیدرولیک، به عنوان مرغوب ترین و با ارزش ترین نوع پمپ ها شناخته می شوند. پمپ های پیستونی دارای حرکت رفت و برگشتی می باشند و به همین علت جریان آن ها ناپیوسته است.

پمپ های پیستونی مورد استفاده در سامانه ها دستی می باشند و توانایی تحمل فشار تا 700 بار را خواهند داشت. درباره پمپ های پیستونی می بایست حساسیت آن ها را در برابر آلودگی سیالات در نظر داشت، البته بروز این حساسیت به علت انطباق تنگ سیلندر و پیستون می باشد.

پمپ پره ای

ساختار پمپ های پره ای به گونه ای است که به دو بخش اصلی روتور و بدنه تقسیم بندی می شود. همچنین پره های تعبیه شده بر روی پمپ در قسمت شیار های روتور قرار گرفته و دارای لغزش هایی به صورت شعاعی خواهند بود.

قرار گیری روتور به نسبت بدنه کمی خارج مرکز است به علت این فاصله ایجاد شده مکش رخ خواهد داد و سیال را به دهانه خروجی هدایت خواهد کرد.

نمایی از پمپ پره ای
نمایی از پمپ پره ای

پمپ‌چرخ دنده ای

ساختار این نوع پمپ به گونه ای است که یک نوع محرک خاری درون یک چرخ دنده حلقه ای قرار خواهد گرفت. بنابراین با چرخش چرخ دنده ها، دندانه ها از هم فاصله گرفته و به همین ترتیب مکش سیال ها صورت می گیرد.

این نوع پمپ ها، بر خلاف پمپ های پیستونی مقاومت بالایی در برار آلورگی سیال ها داشته و قابلیت تحمل فشاری از 140 تا 200 بار را خواهند داشت.

نمای داخلی پمپ دنده ای
نمای داخلی پمپ دنده ای

خدمات پس از فروش محصولات شرکت تجارت صنعت امید آریا

گارانتی و خدمات پس از فروش یکی از بهترین ویژگی هایی است که شرکت تجارت صنعت امید آریا برای مشتریان خود فراهم کرده است. هر نوع پمپ هیدرولیکی که از این شرکت تهیه کنید دارای خدمات پس از فروش هستند و اگر مشکلی برای محصول شما به وجود بیاید، می توانید با خیال راحت نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام کنید. در صورت بروز هر مشکلی در پمپ خود، می توانید با شماره های ۰۹۱۲۹۵۹۶۰۲۷ و ۰۹۱۲۳۶۷۰۰۸۲ تماس بگیرید.

شایان ذکر است که تمام محصولات این شرکت اورجینال بوده و کیفیت ساخت بالایی دارند. از این رو احتمال کمی وجود دارد که محصول خریداری شده توسط شما مشکلی داشته باشد. به همین خاطر این شرکت با ارائه خدمات پس از فروش در تلاش است بتواند شرایط مناسبی را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد و به آن ها اطمینان خاطر بدهد.

مزایا و معایب انواع پمپ های هیدرولیک

پمپ های هیدرولیک مانند هر وسیله دیگری دارای مزایا و معایب مختلف هستند. برای آشنایی بیشتر شما با این محصولات تصمیم گرفته ایم که به بررسی ویژگی های آن ها بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

مزایا استفاده از پمپ هیدرولیکی

ویژگی ها و مزایا استفاده از پمپ هیدرولیکی عبارت اند از:

  • عملکرد مطلوب
  • آلودگی صدا کم
  • وارد شدن فشار کم تر به شفت
  • قابل استفاده در شرایط محیطی مختلف
  • عدم حساسیت نسبت به گرد و خاک
  • و…

برخورداری از تمام این ویژگی ها باعث شده است که از پمپ هیدرولیکی به طور گسترده ای در زمینه های مختلف استفاده شود.

معایب استفاده از پمپ هیدرولیکی

هر وسیله در کنار مزایایی که دارد از عیب‌ هایی هم برخوردار است. پمپ هیدرولیک نیز از این قضیه مستثنی نیست. در ادامه معایب این محصول را برای شما ذکر کرده ایم:

  • جا گرفتن یاتاقان ها درون مایع (در برخی از مدل ها)
  • سایش چرخ ها در اثر وجود ذرات جامد در مایع

در این بخش سعی کردیم تمام معایب و مزایا پمپ های هیدرولیکی را برای شما توضیح دهیم تا با جزئیات بیشتری با این محصول آشنا شوید. شما با بررسی این موارد می توانید تصمیم بگیرید که آیا خرید و استفاده از این محصول برای شما مناسب است یا خیر.

× مشاوره تخصصی