تجارت صنعت امید آریا

بررسی مشخصات پمپ پیستونی محوری

 

پمپ های پیستونی دستگاه هایی بادوام و نسبتا ساده هستند که از بخش های مختلفی همچون پیستون، محفظه و دو دریچه تشکیل می شوند. پمپ، با راندن پیستون به سمت پایین به داخل محفظه کار می کند و در نتیجه رسانه داخل آن را فشرده می نماید. یکی از انواع آنها، پمپ پیستونی محوری است.

تجارت صنعت امید آریا وارد کننده انواع پمپ های هیدرولیک در ایران می باشد.برای استعلام قیمت پمپ هیدرولیک و خرید پمپ هیدرولیک میتوانید با کارشناسان ما تماس بکیرید.

چگونگی کارکرد پمپ پیستونی محوری

چگونگی کارکرد پمپ پیستونی محوری

نحوه عملکرد پمپ های پیستونی محوری

پمپ های پیستونی محوری، از نوع پمپ های جابجایی مثبت به شمار می آیند. آنها دارای چند سیلندر هستند که حول یک محور مرکزی طراحی می شوند. به گروهی از استوانه ها که معمولاً دارای یک عدد فرد می باشند، بلوک سیلندر می گویند.

پیستون ‌های درون هر سیلندر به صفحه ‌ای متصل می‌ شوند. صفحه به عنوان یک بادامک یا صفحه تکان شناخته می شود و به یک شفت چرخان متصل خواهد شد. هنگامی که شفت می چرخد، زاویه صفحه سواش تغییر کرده و باعث حرکت پیستون ها در داخل سیلندرهای پمپ پیستونی محوری می شود.

از آنجایی که صفحه سواش با محور چرخش زاویه دارد، پیستون ها باید در حول محور بلوک سیلندر به صورت محوری حرکت کنند. لازم به ذکر است که نوع حرکت محوری پیستون ها، به شکل سینوسی است و با بالا آمدن پیستون به سوی صفحه سوپاپ حرکت می کند.

در این مرحله، مایعی که بین صفحه سوپاپ و بخش انتخایی پیستون متوقف شده است، از طریق یکی از دریچه های صفحه، به سوی بخش تخلیه پمپ، حرکت کرده و خارج می شود. با حرکت پیستون به سمت صفحه سوپاپ، سیال از طریق دریچه تخلیه، به بیرون رانده می شود.

پمپ پیستونی محوری به عنوان پمپ های پیستونی طراحی می شوند که دارای جابجایی متغیر بوده و برای کنترل سرعت موتورهای هیدرولیک و سیلندرها، مفید عمل می کند. در این سیستم، صفحه سواش، می تواند عمقی که پیستون در داخل سیلندر حرکت می کند را تغییر دهد که به درستی در حجم تخلیه سیال، موثر است.

جریان خروجی پمپ برای حفظ فشار

در برخی از طرح ها، از پیستون جبران کننده فشار، برای حفظ فشار تخلیه ثابت، تحت بارهای مختلف استفاده می شود. به طور کلی، واشرهای تحت فشار که دارای کیفیت بالایی نیستند، از طرح هایی ثابت بهره می برند که در پمپ پیستونی محوری به کار گرفته می شود.

بدین ترتیب اطمینان حاصل می گردد که جریان خروجی پمپ، به اندازه کافی برای حفظ فشار، تعیین‌ شده مناسب است. در صورتی که بار جریان افزایش یابد، فشار کاهش یافته و شیر جبران کننده فشار، میزان کاهش را حس می کند. بنابراین، لازم است جهت بالا بردن میزان دبی خروجی در پمپ، زاویه صفحه افزایش یابد.

کاربرد پمپ پیستونی محوری

پمپ پیستونی محوری می ‌تواند شامل اکثر کنترل ‌های مدار با کنترل زاویه swash-plate جهت تنظیم جریان و فشار باشد. این نوع از پمپ ها در انواع پمپ های پیستونی، دارای عملکرد خوبی بوده و قادر هستند به درستی در سیستم هیدرولیکی که به آن وصل شده اند، کار کنند.

مشخصات فنی پمپ های پیستونی

مشخصات فنی پمپ های پیستونی

به عنوان مثال، از آنها جهت تامین انرژی سیستم های هیدرولیک هواپیماهای جت استفاده می شود و یا آنکه برای کمپرسورهای تهویه مطبوع خودرو و جهت خنک کردن کابین، مورد استفاده قرار می گیرند و از کارآمدترین نوع پمپ های پیستونی به شمار می آیند.

طراحی پمپ پیستونی محوری،  وزن و فضای محدود مورد نیاز در قسمت موتور خودرو را برآورده می کند و لرزش ها را کاهش می دهد. واشرهای تحت فشار نیز از این پمپ ها استفاده می کنند. ضمن آنکه، جهت تامین انرژی در بسیاری از ماشین آلات، از موتورهای نوع رفت و برگشتی محوری بهره گرفته می شود.

این موتورهای رفت و برگشتی، بر اساس اصول مشابه پمپ های پیستونی از نوع محوری کار می کنند، با این تفاوت که سیال در گردش تحت فشار قابل توجهی تامین می شود و محفظه پیستون می چرخد ​​تا نیروی شفت برای ماشین دیگری تامین شود.

 

عملکرد انواع پمپ های پیستونی از نوع محوری

عملکرد انواع پمپ های پیستونی از نوع محوری

 

اگرچه انواع پمپ پیستونی محوری تا حدودی گران هستند، اما یکی از کارآمدترین انواع پمپ ها می باشند. آنها دارای درجه فشار عالی بوده و طراحی آنها به گونه ای است می تواند این نوع از پمپ را در برابر آلاینده ها حساس کند. آنها یک راه حل عالی برای بسیاری از کاربردهای پمپاژ روغن هیدرولیک با فشار بالا ارائه می دهند.برای خرید پمپ هیدرولیک و یا استعلام قیمت پمپ هیدرولیک میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

× مشاوره تخصصی