تجارت صنعت امید آریا

تاثیر عملکرد انواع پمپ بر فروش پمپ هیدرولیک

به طور کلی یکی از مهم ترین قطعات مدار هیدرولیک، پمپ هیدرولیک بوده و آسیب دیدن آن منجر به کاهش عملکرد سیستم می شود. این مدل پمپ ها در سیستم های محرک مورد استفاده قرار گرفته و وظیفه تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی هیدرولیکی را بر عهده دارد. از طرفی کاربرد و عملکرد این مدل پمپ تاثیر بسزایی بر فروش پمپ هیدرولیک می گذارد.

نحوه عملکرد انواع پمپ هیدرولیک
نحوه عملکرد انواع پمپ هیدرولیک

بررسی جریان و فشار پمپ هیدرولیک

هدف اصلی استفاده از یک پمپ هیدرولیک در حقیقت ایجاد فشار و دبی مناسب جهت تحمل بار مورد نظر است. همچنین فشار داخل دستگاه تنها زمانی که مقاومت کافی در برابر جریان سیالات وجود داشته باشد، افزایش می یابد. به عنوان مثال قرار گرفتن بار بر سیلندر هیدرولیک موجب افزایش عملکرد موتور هیدرولیکی نیز می شود. از طرفی خرید  پمپ هیدرولیک به گونه ای است که باید متناسب با میزان جریان و فشار انواع پمپ انجام شود.

انواع گوناگون پمپ هیدرولیک

  1. پره ای: پمپ هیدرولیک پره ای یکی از پرکاربردترین انواع پمپ های هیدرولیک بوده و از دو قسمت بدنه و روتور تشکیل می شود. پره های این مدل پمپ داخل شیارهای روتور که تعبیه شده و به شکل شعاعی در سیستم حرکت می کنند. به عبارتی دیگر روتور توسط نوعی محور مشخص به محرک اصلی یا الکتروموتور وصل شده و دستگاه را به حرکت در می آورد.
  2. پیستونی: ساختار پمپ هیدرولیکی پیستونی در حقیقت به شکل چرخشی یا دورانی بوده و این پمپ با بهره گیری از تعدادی پیستون و سیلندر کار می کند. عملکرد پمپ پیستونی به گونه ای است که پیستون های موجود داخل سیلندر، نوعی حرکت رفت و برگشت انجام داده و با هدایت روغن به داخل سیلندر، موجب چرخش سیستم می شوند. از طرفی فروش پمپ هیدرولیک پیستونی نسبتا سخت تر از سایر پمپ ها می باشد.
  3. پیچی: پمپ پیچی در حقیقت نوعی پمپ چرخ دنده ای بوده و به عنوان پمپ جابجایی مثبت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این مدل پمپ هیدرولیک شبیه پمپ های دنده داخلی عمل کرده و دارای دو نوع مختلف خشک و مستغرق می باشد. پمپ های پیچی مستغرق اغلب برای آسانسورها و بالابرها و پمپ های پیچی خشک اغلب برای سیستم های صنعتی طراحی می شوند.
استفاده از پمپ هیدرولیک دنده ای
استفاده از پمپ هیدرولیک دنده ای
  1. دنده داخلی: پمپ های دنده داخلی اغلب به شکل ماه و ستاره بوده و دارای صدای کمتری نسبت به سایر پمپ ها نیز هستند. این مدل پمپ هیدرولیک اغلب برای انواع ماشین آلات صنعتی و پرس استفاده شده و گزینه به صرفه ای برای خودروهای لیفتراک در محیط سربسته می باشد. بنابراین فروش پمپ هیدرولیک دنده داخلی با توجه به صدای کم، آسان تر از سایر پمپ ها می باشد.
  2. دنده خارجی: پمپ دنده خارجی اغلب برای سیستم هایی که دارای فشار کاری و خروجی بالا هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این مدل پمپ هیدرولیک از قیمت پایین تری برخوردار بوده و با بهره گیری از درگاه خروجی مناسبی طراحی می شود.

قیمت پمپ های هیدرولیک

قیمت پمپ های هیدرولیک متناسب با نوع پمپ انتخابی، توان یا قدرت موتور، جریان سیالات عبوری و نحوه نصب در مکان مورد نظر متغیر است. به عبارتی دیگر انواع پمپ های هیدرولیکی با توجه به ویژگی های هر کدام، در دو دسته مقرون به صرفه و گران قیمت قرار می گیرند. همچنین کیفیت مواد اولیه مصرفی جهت تولید پمپ های هیدرولیکی نیز تاثیر بسزایی بر قیمت آنها می گذارد. از طرفی هر اندازه که مقاومت بدنه دستگاه در برابر رطوبت و زنگ زدگی بیشتر بوده و دارای فلزات گران قیمت باشد، قیمت جهت فروش پمپ هیدرولیک افزایش می یابد. به عنوان مثال پمپ هیدرولیک پیستونی گران تر و پمپ هیدرولیک دنده ای ارزان تر از سایر پمپ ها می باشد. همچنین تعمیرات به موقع پمپ هیدرولیک، پیشگیری از نشتی روغن، لرزش غیرعادی و خشک کار کردن موجب کاهش هزینه های پمپ می شود.

تاثیر نوع پمپ هیدرولیک بر قیمت آن
تاثیر نوع پمپ هیدرولیک بر قیمت آن

کلام آخر

بنابراین پمپ هیدرولیکی اغلب از نوع پمپ های جابجایی مثبت  بوده و از توانایی کار در فشار بالا و شرایط سخت برخوردار می باشد. همچنین این مدل پمپ دارای انواع گوناگونی بوده و فروش پمپ هیدرولیک متناسب با عملکرد هر کدام متفاوت است.

× مشاوره تخصصی