تجارت صنعت امید آریا

پمپ هیدرولیک پرس

این پمپ ها جایگزینی مناسب و اقتصادی برای پاوریونیت برقی هستند. این‌پمپ ها برای فشار بالا مناسب هستند و زمانی که جریان کند باشد، سرعت عملکرد آن ها هم آهسته می شود. این پمپ ها دارای حجم و وزن کمی هستند و به همین علت جا به جایی آن ها دشوار نیست. این‌پمپ ها عملکردی سریع و دوام خوبی دارند. در اینجا قصد بررسی ویژگی ها و قیمت پمپ هیدرولیک پرس را داریم.

پمپ هیدرولیک برای دستگاه پرس
پمپ هیدرولیک برای دستگاه پرس

عوامل موثر بر قیمت پمپ هیدرولیک پرس

پمپ ها در مدل ها و دسته بندی های گوناگون قرار می گیرند و اصولا اساس کار متفاوتی دارند. وجه مشترک تمام این پمپ ها، نداشتن اجزاء متحرک رفت و برگشتی و بازده کم است. به علت اهمیت کاربرد این پمپ ها بازده کم آن ها، بی اهمیت می شود. هزینه خریداری و تعمیر این پمپ ها کم است و با توجه به ویژگی های گوناگون، تغییر می کند. پمپ هوایی از پر مصرف ترین نوع این پمپ ها است. پمپ تزریقی و پمپ جت نیز از دیگر پمپ های هیدرولیک پرس هستند.

هرچه بدنه این دستگاه ها محکم تر باشد قیمت آن ها افزایش می یابد. در انواع پمپ های هیدرولیکی، نوع پیستونی گران ترین و نوع دنده ای ارزان ترین هستند. هرچه پیچیدگی عملکرد پمپ ها بیشتر باشد قیمت آن ها نیز افزایش می یابد. الیاژ های استفاده شده در بدنه این پمپ ها نیز بر قیمت آن ها تاثیر دارد. با کم و زیاد شدن ویژگی های مثبت این پمپ ها قیمت آن ها کم و زیاد می شود.

دستگاه پرس
دستگاه پرس

فواید پمپ دستگاه پرس

استفاده از پمپ پرس باعث کاهش هزینه های مصرفی می شود زیرا،  پمپ هیدرولیک پرس نسبت به گزینه های جایگزین قیمت کمتری دارد. با استفاده از این پمپ ها شما دیگر نیازی به استفاده از دستگاه های گران قیمت، جهت تراش دادن قطعات نخواهید داشت.

به طور معمول برای جا انداختن و یا بیرون آوردن گیربکس ماشین از این نوع پمپ استفاده می شود. این پرس ها در زندگی ما نقش های فراوانی مانند، صاف کردن، خم کردن و موارد مشابه دارند. این دستگاه ها بر مبنای قانون پاسکال طراحی می شوند. این دستگاه ها موجب کاهش هزینه تولید قطعات صنعتی و افزایش کیفیت آن ها شده و عملکرد خوبی دارند.

انواع پمپ هیدرولیک دستگاه پرس

در اینجا قصد بررسی پر کاربرد ترین مدل های پرس هیدرولیک را داریم. پرس هیدرولیک چهار ستون، برای تجهیزات ابزار دقیق استفاده می شود. این‌دستگاه در نمونه های ۴، ۳، ۲، پرتو وجود دارد. این دستگاه ها برای زمانی که فشاری زیاد نیاز است، مناسب هستند. این‌دستگاه به علت ویژگی ها و مزایا خود بسیار کاربرد دارد. قیمت پمپ هیدرولیک پرس چهار ستون زیاد نبوده و مناسب برای استفاده در انواع محیط است.

پرس هیدرولیک تک ستونی نیز نوع دیگری است که در صنایع خودرو سازی از آن استفاده می کنند. سرعت و دقت این نوع پمپ پرس هیدرولیکی بسیار بالا بوده و در نتیجه عملکرد فوق العاده ای دارد. این دستگاه ها به علت امکانات کمی که دارند، دارای سایز کوچکی هستند. قیمت پمپ هیدرولیک پرس از نوع تک ستون بسیار کمتر از دیگر گزینه ها است و می تواند انتخاب مناسبی باشد.

یکی دیگر از دستگاه های پر کاربرد در صنعت، دستگاه پرس هیدرولیک افقی است. این دستگاه چند منظوره بوده و امکان جدا سازی قطعات آن و بخش های مختلف آن وجود دارد. بدنه این دستگاه ها از چدن هستند و این باعث طول عمر بالا این دستگاه شده است. در این دستگاه مکانی برای اضافه کردن ابزار و قسمت های کمکی وجود دارد. قیمت پمپ هیدرولیک پرس از این نوع کمی بیشتر بوده اما گزینه مناسبی برای انتخاب است.

پمپ هیدرولیک با دوام بالا
پمپ هیدرولیک با دوام بالا

اهمیت پمپ هیدرولیک در سیستم هیدرولیک

برای درک اهمیت استفاده از پمپ هیدرولیک، لازم است پمپ هیدرولیک و ساده را مقایسه کنیم. تفاوت این دو نوع پمپ در عملکرد و کارایی آن ها است. پمپ های هیدرولیک بر خلاف نوع ساده، دارای جریان مداوم سیال نیستند. عملکرد پمپ هیدرولیک برای غلبه بر فشاری است که وابسته به بار است.

نتیجه گیری

قیمت پمپ هیدرولیک پرس همانطور که گفتیم بستگی به عوامل گوناگونی دارد. هرچه پیچیدگی این دستگاه ها بیشتر باشد قیمت خرید و تعمیر آن ها افزایش می یابد. نمی توان قیمت مشخصی برای این دستگاه ها در نظر گرفت. به طور کلی قیمت این پمپ ها از دو میلیون تومان شروع می شود و ممکن است به بیست میلیون تومان نیز برسد. پیشنهاد ما به شما خرید پمپ هیدرولیک پرسی، با کیفیت و با قیمتی مناسب است.

شما میتوانید جهت مشاوره ی رایگان و اطلاع از قیمت پمپ هیدرولیک و همچنین خرید پمپ هیدرولیک مورد نظر حود با کارشناسان شرکت تجارت صنعت امید آریا تماس حاصل فرمایید.

 

× مشاوره تخصصی