تجارت صنعت امید آریا

خرید و قیمت پمپ پیستونی

پمپ پیستونی به دلیل کارایی بالا از پرمصرف ترین انواع پمپ هیدرولیک در مکانیزم های هیدرولیک هستند. با توجه به اینکه پمپ‌های پیستونی انواع مختلفی دارند، باید قبل از خرید با افراد متخصص مشورت کنید.

پمپ های پیستونی
پمپ های پیستونی

تجارت صنعت امید آریا وارد کننده انواع پمپ های هیدرولیک در ایران میباشد برای خرید پمپ هیدرولیک میتواینید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پمپ پیستونی هیدرولیک چیست؟

پمپ های هیدرولیک پیستونی گران ترین و در عین حال بادوام ترین نوع پمپ های هیدرولیک هستند. این نوع پمپ هم در مدار باز و هم در مدار بسته در زمینه هیدرولیک صنعتی و هیدرولیک راه سازی کاربرد دارد. پمپ‌های پیستونی هیدرولیک بهترین و هوشمندانه ترین انتخاب برای استفاده در مدارهایی با فشار کاری بالا یعنی تا 700 بار می باشد.

این پمپ ها به دلیل داشتن بالاترین نسبت توان به وزن یکی از گران ترین انواع پمپ ها می باشد و در صورت آب بندی دقیق پیستون ها می تواند بازده بسیار بالایی داشته باشد. این پمپ ها طول عمر بالایی دارند. زیرا معمولا در آنها جریان بدون ضربان بوده و بار جانبی به پیستون ها وارد نمی شود.

خرید انواع پمپ پیستونی
خرید انواع پمپ پیستونی

مهمترین کاربرد پمپ‌های هیدرولیک پیستونی

  • پمپاژ سوخت و مواد شیمیایی
  • انتقال موادی مانند رنگ یا شکلات مایع
  • برش فلزات، شیشه، سنگ و انواع سرامیک
  • از بین بردن چربی، رسوبات و زنگ زدگی
  • آزمایش لوله و هیدرواستاتیک
  • به طور گسترده در کارواش های سنتی و شستشوی صنعتی استفاده می شود

همچنین لازم به ذکر است که این نوع پمپ هیدرولیک در بسیاری از صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، صنایع کشتی سازی، سیستم های بازیافت ضایعات، صنعت کاغذ سازی، لوله سازی، برش سنگ و سرامیک، تجهیزات شستشو و دستگاه های مختلف صنعتی کاربرد دارد. برای رسوب زدایی و زنگ زدایی، صنایع نفت و گاز، صنایع فولاد، دستگاه های آب شیرین کن استفاده می شود.

پمپ های پیستونی محوری
پمپ‌های پیستونی محوری

انواع پمپ‌های پیستونی و نحوه عملکرد پمپ های پیستونی هیدرولیک

در انواع پمپ های هیدرولیک پیستونی امکان تنظیم جابجایی پمپ با تغییر زاویه وجود دارد. پمپ‌های پیستونی هیدرولیک به طور کلی در انواع مختلفی به متقاضیان ارائه می شود. پمپ پیستونی هیدرولیک محوری و شعاعی یا پمپ رادیال انواع آن هستند.

  1. پمپ های پیستونی شعاعی (Radial Piston Pumps)

ساختار پمپ پیستونی شعاعی شامل بلوک سیلندر با پیستون های مربوطه، حلقه واکنش و یک شیر در قسمت مرکزی روتور می باشد. در این نوع پمپ‌های پیستونی هیدرولیک، پیستون ها به صورت خطی در بالای محور بادامک قرار می گیرند. جریان ورود و خروج از سیلندرها توسط سوپاپ ها انجام می شود. یکی از مزایای این پمپ راندمان حجمی بسیار بالا و قابلیت کار در فشارهای تا 100 بار و دبی 600 لیتر بر دقیقه می باشد. نوع جابجایی ثابت این پمپ ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

  1. پمپ‌های پیستونی محوری

حجم جابجایی یک پمپ پیستون محوری را می توان با دانستن طول کورس جابجایی هر پیستون، قطر هر پیستون و تعداد پیستون ها تعیین کرد. با نصب مکانیزم تغییر زاویه صفحه در پشت پیستون ها می توان حجم جابجایی یک پمپ را تغییر داد. این مکانیسم در واقع حرکت پیستون را تغییر می دهد.

پمپ پیستون محوری نیز می توانند با خواص جابجایی متغیر طراحی شوند. در نوع جابجایی متغیر، موقعیت صفحه زاویه توسط مکانیزم های دستی، کنترل خودکار یا از طریق یک سیستم جبران کننده تنظیم می شود. حداکثر زاویه مربوط به صفحه زاویه 17.5 درجه است.

پمپ های پیستونی شعاعی
پمپ‌های پیستونی شعاعی

مهم ترین نکاتی که هنگام خرید پمپ پمپ‌های پیستونی

تعیین دبی (لیتر) مهمترین پارامتر انتخاب در انتخاب این نوع پمپ می باشد. پمپ های هیدرولیک پیستونی بر اساس میزان جابجایی روغن در هر دور (cc/rev) طبقه بندی می شوند. اما از آنجایی که سیستم های مکانیکی مبتنی بر هیدرولیک ذاتا قدرتمند هستند، پمپ‌های پیستونی هیدرولیک به دلیل تحمل فشار بالا یکی از بهترین گزینه ها برای سیستم های فشار قوی هستند. پمپ پیستونی فشار متوسط ​​تا فشار 350 بار و پمپ هیدرولیک پیستونی فشار قوی تا فشار 600 بار را تحمل می کند. میزان جابجایی، تحمل فشار بدنه پمپ و عملکرد آنها باعث شده تا شرکت های سازنده مدل های مختلفی از این پمپ را روانه بازار کنند.

اجزای پمپ پیستونی هیدرولیک چیست؟

پمپ هیدرولیک پیستونی محوری از عناصر زیر تشکیل شده است:

  • پیستون ها که بخشی از بلوک سیلندر هستند.
  • عناصر میله اتصال
  • شفت محرک

پمپ‌پیستونی هیدرولیک سرکج

پمپ پیستونی هیدرولیک سر کج یا پمپ پیستونی محوری محور خمیده دستگاهی است که بلوک سیلندر را با پیستون و فلنج محور محرک نشان می دهد و جابجایی پیستون را می توان با تغییر زاویه تنظیم b بین محور شفت و محور بلوک سیلندر تغییر داد. اصل عملکرد یک پمپ هیدرولیک پیستونی نوع محوری بر این واقعیت استوار است که شفت اصلی آن در حین چرخش، حرکت را به عناصر بلوک سیلندر منتقل می کند. چرخش شفت اصلی پمپ های پیستونی محوری به حرکت رفت و برگشتی پیستون ها تبدیل می شود که به موازات محور بلوک سیلندر انجام می شود. این به دلیل ماهیت چنین حرکات پیستونی است که به صورت محوری هستند که پمپ نام خود را به دست آورد.

پمپ پیستونی هیدرولیک انواع مختلفی دارد
پمپ‌پیستونی هیدرولیک انواع مختلفی دارد

بدنه پمپ های هیدرولیک پیستونی محوری سر کج دارای پیکربندی V شکل است و محور محرک آنها به شکل حرف T ساخته شده است و زاویه ای که بلوک سیلندر پمپ محوری در نظر گرفته شده در آن قرار دارد. محور شفت محرک می تواند از 26 تا 40 درجه باشد و تعداد پیستون ها به 7 قطعه می رسد. اصل عملکرد چنین پمپ پیستونی محوری به شرح زیر است: هنگامی که محور محرک شروع به چرخش می کند، با مکانیزم های میله اتصال به پیستون ها متصل می شود، بلوک سیلندر شیبدار نیز می چرخد ​​و پیستون های واقع در شیارهای محوری شروع به کار می کنند.

مزایا پمپ پیستونی هیدرولیک چیست؟

یک موتور هیدرولیک پیستونی دارای مزایای زیر است:

  • با اندازه نسبتا جمع و جور و وزن کم، چنین دستگاه هایی قدرت چشمگیر و عملکرد مناسبی دارند.
  • تنظیم سرعت شفت خروجی موتور هیدرولیک پیستون محوری بسیار آسان است.
  • این دستگاه ها حتی در فشار کافی بالای محیط کار به طور موثر عمل می کنند و در عین حال گشتاور مربوطه شفت خروجی را ایجاد می کنند.
  • در چنین تاسیساتی امکان تغییر حجم محفظه کار وجود دارد که در هنگام استفاده از پمپ های هیدرولیک و موتورهای هیدرولیک پیستونی شعاعی امکان دستیابی به آن وجود ندارد.
  • هنگام استفاده از این نوع پمپ ها، هم جهت تغذیه و هم فشار سیال کار قابل تنظیم است.
مدل های مختلفی از پمپ پیستون هیدرولیک را می توانید از فروشگاه معتبر خریداری کنید
مدل های مختلفی از پمپ پیستون هیدرولیک را می توانید از فروشگاه معتبر خریداری کنید

معایب پمپ پیستونی هیدرولیک

مانند هر دستگاه فنی دیگر، پمپ های پیستونی هیدرولیک دارای معایبی هستند:

  • این پمپ ها بسیار گران هستند.
  • پیچیدگی طراحی، تعمیر پمپ های هیدرولیک پیستونی را بسیار پیچیده می کند.
  • دستگاه های هیدرولیک پیستونی محوری، به دلیل ویژگی های طراحی خود، نسبت به مدل های پمپ ها و موتورهای هیدرولیک از نوع پره ای و دنده ای، صدای بیشتری در حین کار تولید می کنند.

خرید انواع پمپ‌های پیستونی

در هنگام خرید پمپ های هیدرولیک پیستونی علاوه بر ساختار، نوع، دبی و فشار، باید از برندهای آمریکایی، اروپایی، چینی و ایرانی نیز آگاهی کافی داشته باشید. به عنوان مثال پمپ پیستونی هیدرولیک توز ایران یک محصول داخلی است که کیفیت قابل توجهی دارد. البته از برندهای خارجی می توان به پمپ هیدرولیک پیستونی رکسروت ساخت آلمان اشاره کرد. با توجه به تنوع برندها و متاسفانه فروش محصولات غیر اورجینال، بهتر است برای خرید قطعات هیدرولیک یک فروشگاه معتبر و شناخته شده انتخاب کنید.

فروشگاه تجارت صنعت امید آریا به عنوان یکی از مراکز معتبر فروش پمپ های هیدرولیک  شما را در این امر یاری خواهد کرد. در دسترس بودن قطعات در انبار، تحویل و ارسال فوری، تضمین اصل بودن و نو بودن کالا از مهمترین پارامترهای مجموعه ما در کنار شما صنعتگر محترم می باشد.

× مشاوره تخصصی