تجارت صنعت امید آریا

مشخصات انواع پمپ هیدرولیک آلومینیومی

پمپ هیدرولیک آلومینیومی از سری پمپ هایی است که دارای حرکت رفت و برگشتی نیست.  این پمپ ها با چرخش باعث ایجاد جریان سیال می ‌شوند. در داخل این پمپ دو چرخ دنده با نام های هرزگرد و محرک با یکدیگر درگیر هستند. زمانی که این چرخ دنده ها شروع به حرکت کنند دنده های آن ها از یکدیگر فاصله گرفته تا مکشی ایجاد شود که سیال را در ابتدا به داخل دنده ها بکشد و در نهایت با عبور دادن سیال از بین دنده ها آن را به سمت قسمت خروجی پمپ هدایت کند. در پمپ های هیدرولیک نیروی محرکه به وسیله الکتروموتور ها و یا موتور های احتراقی تامین می شود. قبل از اقدام به خرید پمپ هیدرولیک بهتر است که در ابتدا میزان فشار و جریان مورد نیاز را در مدار مربوطه اندازه‌گیری کنید و سپس با توجه به این عدد پمپ مورد نظر را بخرید.

پمپ هیدرولیک آلومینیومی چیست؟

در هر مدار هیدرولیکی اولین جزئی که باید به درستی کار کند تا سیستم قادر به ادامه فعالیت باشد پمپ هیدرولیکی آن است. همه افراد فکر می کنند که پمپ در مدار باعث ایجاد فشار می شود. در صورتی که وظیفه پمپ ها به جریان انداختن سیالات مختلف می باشد. در یک سیستم هیدرولیک برای آن که انرژی مکانیکی تامین شود باید از پمپ هیدرولیکی استفاده کرد. چرا که پمپ با استفاده از موتور های احتراقی، الکتریکی و… این انرژی مکانیکی را در سیستم ایجاد می کند. پمپ ها را به پمپ هایی با جابجایی مثبت و غیر مثبت دسته بندی می کنند. پمپ هایی با جابجایی غیر مثبت بیشتر در مصارف خانگی کاربرد دارند. چرا که آن ها فشار کمی را برای جریان خروجی سیالات فراهم می کنند. پمپ هایی با جابجایی مثبت پمپ های صنعتی هستند.

پمپ پیستونی هیدرولیک
پمپ پیستونی هیدرولیک

انواع پمپ هیدرولیک آلومینیومی

پمپ‌هیدرولیک دنده ای

پمپ های هیدرولیک دنده ای خود به دو دسته پمپ با دنده خارجی و داخلی تقسیم می شوند. در پمپ های دنده خارجی دو چرخ دنده وجود دارد که با نام های چرخ دنده هرزگرد و چرخ دنده محرک آن ها را می شناسند. این دو چرخ دنده هر دو با یکدیگر می چرخند که این گردش باعث می شود تا دندانه های چرخ دنده ها از یکدیگر جدا شوند و یک مکش ایجاد شود. که در اثر این مکش سیال به داخل پمپ وارد می شود. سپس سیال مورد نظر بین فضای خالی دنده چرخ دنده ها قرار گرفته و به سمت دریچه خروجی هدایت می شود.

زمانی که دندانه های چرخ دنده ها به یکدیگر نزدیک شوند سیال با فشار مشخصی از پمپ خارج می شود. در پمپ های دنده داخلی  یک چرخنده محرک خارجی که در درون چرخ دنده داخلی حلقه ‌ای تعبیه شده است قرار می گیرد. زمانی که این چرخ دنده ها گردش پیدا کنند چون دنده ها از یکدیگر فاصله پیدا می‌کنند مکشی ایجاد می شود که از طریق همین فشار هوا سیال وارد پمپ می شود. سپس سیال مورد نظر در بین دیواره هلالی و دنده ها قرار گرفته و در نهایت از خروجی پمپ به بیرون هدایت می شود.

انواع پمپ هیدرولیک
انواع پمپ هیدرولیک

پمپ‌هیدرولیک پره ای

گونه دیگری از پمپ هیدرولیک آلومینیومی پمپ پره ای می باشد. قطعات اصلی پمپ پره ای موتور و بدنه آن است. بر روی روتور شیار هایی قرار گرفته است که پره ها بر روی آن ها قرار می گیرند. حرکت این پره ها بر روی روتور به صورت شعاعی می باشد. محرک اصلی در پمپ های پره ای موتور احتراق و یا الکتروموتور است. یک محور باعث اتصال روتر به این محرک اصلی می شود. تا این اتصال باعث شود روتور به همراه محرک ها شروع به چرخش کند. پمپ های پره ای دارای دو مدل بالانس و غیر بالانس می باشند. اگر برای سیستم هیدرولیک خود نیاز به بازه فشار ۱۷۰ تا ۲۱۰ دارید بهتر است که از پمپ های پره ای استفاده کنید.

پمپ هیدرولیک چیست
پمپ هیدرولیک چیست

پمپ هیدرولیک آلومینیومی پیستونی

این پمپ ها را به گونه ای طراحی کرده اند که حرکت آن ها دورانی باشد. ساختار این پمپ به گونه ‌ای است که باید دارای حرکت رفت و برگشتی باشد. پس طراحان از تعداد بالایی پیستون و سیلندر در ساخت این پمپ استفاده می کنند. پیستون ها را در داخل سیلندر قرار می دهند تا به این شکل در ابتدا روغن به درون سیلندر وارد شود و از این طریق سیال وارد سیستم هیدرولیک شود. اگر پیستون ها را در این مدل پمپ به درستی آب بندی کنند بازدهی بسیار بالایی را به سیستم ارائه می دهند. پمپ های پیستونی دارای سه نوع هیدرولیک سرکج، هیدرولیک شعاعی و هیدرولیک محوری می باشند.

شما عزیزان میتوانید برای خرید پمپ هیدرولیک و همچنین مشاوره رایگان با کارشناسان ما در شرکت تجارت صنعت امید آریا تماس بگیرید.

 

× مشاوره تخصصی