تجارت صنعت امید آریا

معرفی شیر فرمان جرثقیل

شیر فرمان جرثقیل شامل یک سیلندر هیدرولیک بوده که به هر چرخ متصل است و می تواند برای چرخاندن آن از حداقل یک زاویه قائمه کمک گرفت. یک سیستم کنترل هیدرولیک شامل یک سوپاپ کنترل است. وسیله سوپاپ کنترل دوم دارای حالت دو چرخ برای جداسازی جفت دوم سیلندر از منبع فشار و قالب فرمان چهار چرخ برای اتصال جفت دوم سیلندر به منبع فشار است. سوپاپ کنترل اول و دوم به طور انتخابی برای جابجایی متوالی هر یک از جفت سیلندرها بین حالت فرمان اول و دوم آنها قابل اجرا هستند.

این اختراع مربوط به سیستم فرمان برای جرثقیل های متحرک است که هر دو حالت فرمان دو و چهار چرخ را می دهد. جرثقیل نوع نواری است که معمولاً برای بلند کردن و جابجایی اجسام حجیم مانند کانتینرهای حمل و نقل، اعضای سازه ای، بخش های ساختمان مدولار، ماشین آلات و تجهیزات سنگین و موارد مشابه استفاده می شود.

چنین دستگاه‌هایی از جمله شیر فرمان جرثقیل معروف بوده و عموماً شامل یک جفت دروازه‌ های U شکل معکوس می‌ باشند که هر کدام به تنهایی شامل تیرهای متقاطع ستون‌ های عمودی هستند که در انتهای پایینی آنها روی چرخ‌ ها یا مجموعه‌ های کامیون قرار می گیرند. این دو دروازه توسط اعضای جانبی فاصله دار به هم متصل شده اند و شامل بالابر هایی هستند که از تیرهای متقاطع به وسیله یک چرخ دستی پشتیبانی می شوند.

برای خرید شیر هیدرولیک میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شیر فرمان جرثقیل
شیر فرمان جرثقیل

معرفی شیر فرمان جرثقیل

هدف از اختراع ارائه یک سیستم فرمان جدید و بهبود یافته برای جرثقیل های دروازه ای و هدایت آنها در هر دو حالت فرمان دوچرخ و چهار چرخ است. شیر فرمان جرثقیل کاملاً ساده و مقرون به صرفه است. همچنین دارای یک جفت وسیله چرخ جلو و یک جفت وسیله چرخ عقب دارد.

وسایل چرخان هیدرولیک اول و دوم به ترتیب به وسیله چرخ های جلو و وسایل چرخان هیدرولیک سوم و چهارم به ترتیب به وسیله چرخ های عقب کوپل می شوند.  چرخ هیدرولیک زمانی قابل کار کردن است که تحت فشار باشد تا بتواند چرخ مربوطه خود را حداقل از یک زاویه راست بچرخاند. وسایل کنترل هیدرولیک از جمله شیر فرمان جرثقیل  به وسیله چرخش چرخ هیدرولیک اول و دوم کوپل شده است. هر یک از وسایل هیدرولیک اول و دوم به منبع فشار هیدرولیک خود نیرو وارد می کنند و برای چرخاندن وسایل چرخ جلو و عقب نیازمند به وجود آوردن یک زوایای 90 درجه هستند.

نحوه عملکرد شیر فرمان جرثقیل

شیر فرمان جرثقیل با یک جفت وسیله چرخ جلو و یک جفت وسیله چرخ عقب به همراه منبع فشار هیدرولیک خود کار می کند. سیلندرهای چرخ هیدرولیک اول و دوم به ترتیب به چرخ جلو و سیلندرهای سوم و چهارم، به چرخ های هیدرولیک عقب جفت شده اند. سیلندرهای چرخان هیدرولیک گفته شده زمانی که تحت فشار قرار می گیرند تا چرخ مربوطه خود را حداقل از یک سمت راست بچرخانند.

شیر فرمان جرثقیل ساده و مقرون به صرفه است
شیر فرمان جرثقیل ساده و مقرون به صرفه است

 فواید استفاده از شیر‌فرمان جرثقیل

یک شیر هیدرولیک مانند شیر فرمان جرثقیل به درستی جریان یک محیط مایع مانند روغن را از طریق سیستم هیدرولیک شما هدایت می کند. جهت جریان روغن با موقعیت یک قرقره تعیین می شود. یک سیستم هیدرولیک فقط با استفاده از سوپاپ می تواند کار کند. بنابراین، همیشه باید به دنبال نوع صحیح شیر هیدرولیک باشید تا هدف مورد نظر خود را برآورده کند.

اندازه مورد نیاز با حداکثر جریان سیستم هیدرولیک از طریق شیر و حداکثر فشار سیستم تعیین می شود.  شیر فرمان جرثقیل در اندازه های مختلف و بر اساس استانداردهای بین المللی متعدد موجود هستند. شیرهای هیدرولیک با سبک های مختلف نصب در دسترس هستند. شیرهای هیدرولیک به سه دسته اصلی تقسیم می شوند که شامل شیرهای کنترل جهت، شیرهای کنترل فشار و شیرهای کنترل جریان است؛ همه شیرها عملکرد متفاوتی در سیستم هیدرولیک دارند.

 دریچه های مختلف به روش های مختلف عمل می کنند. شیرهای چک اجازه جریان آزاد را در یک جهت می دهند و جریان را در جهت مخالف مسدود می کنند. شیر کنترل جهت جهت عبور از محیط فشار (یعنی جریان) به طور منظم به یک جهت خاص استفاده می شود. سوپاپ های کنترل فشار در یک فشار معین سوئیچ (یا کنترل) می کنند. فشار سوئیچینگ ممکن است روی شیر تنظیم شود. دریچه های کنترل جریان را تنظیم می کنند که این کار با تنظیم اندازه سوراخ ها (روزنه ها) انجام می شود.

برای خرید شیر هیدرولیک میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

× مشاوره تخصصی