تجارت صنعت امید آریا

خرید و قیمت پمپ دنده ای

نمایش دادن همه 5 نتیجه

پمپ دنده ای هیدرولیک

پمپ دنده ای هیدرولیک، یکی از رایج ترین و پر کاربردین مدل های پمپ هیدرولیک می باشد که در دو مدل پمپ دنده خارجی و داخلی قابل خریداری هستند. این پمپ ها کاربرد بسیاری دارند و می توان در هر صنعتی  از انواع آن ها استفاده کرد.

نکته جالبی که در خصوص پمپ های دنده ای وجود دارد، این است که برخلاف عملکرد دیگر نمونه های این وسیله، پمپ های دنده ای حالت چرخی دارند. یعنی زمانی که بخواهند کار خود را آغاز کنند، این چرخش باعث می شود تا پمپ به خوبی کار خود را انجام دهد. حال در ادامه با ما همراه شوید تا هر آنچه که راجع به پمپ دنده ای هیدرولیک نیاز دارید را شرح دهیم.

عملکرد یکسان پمپ دنده خارجی و داخلی
عملکرد یکسان پمپ دنده خارجی و داخلی

پمپ دنده هیدرولیکی چگونه عمل می کند؟

در مطالب بالا اشاره کوتاهی به نحوه عملکرد این قطعات کردیم. زمانی که چرخ دنده های پمپ حرکت می کنند، سیالات و جریانات را وارد می کنند. در واقع پمپ های دنده ای با هر چرخش خود، مقدار بسیاری از سیالات را وارد کرده و همین موضوع باعث می شود تا آن ها پرطرفدارتر باشند.

هچنین لازم به ذکر است بیان کنیم که این قطعات هیدرولیکی به خوبی بر روی هم سوار می شوند و حرکت می کنند. چرخ دنده ها زمانی که بر روی هم قفل می شوند، هیچ نوع سیالاتی یا جریانی نمی تواند از بین آن ها عبور کند. پس زمانی که افراد قصد استفاده از پمپ دنده ای هیدرولیک را دارند، با استفاده نکردن از پمپ نیازی نیست بابت نشتی آن نگرانی داشته باشند.

انواع پمپ دنده ای هیدرولیک

در کل دو مدل از این وسیله هیدرولیکی در بازار موجود است. پمپ هیدرولیکی خارجی و داخلی.

چرخ دنده خارجی

نصب ساده این قطعاتچرخ دنده های خارجی حتی در ظاهر هم نسبت به مدل های داخلی تفاوت هایی دارند. این قطعات به گونه ای بر روی هم قرار می گیرند که زمان چفت شدن، دقیقا عدد ۷ و ۸ را نشان می دهند. در این وسیله ها زمانی که با کمک محرک یا همان نیروی هیدرولیک یکی از چرخ دنده ها شروع به کار می کنند، قطعه بعد هم راه اندازی می شود‌.

نصب ساده این قطعات
نصب ساده این قطعات

نیروی چرخ دنده ای که شروع به کار کرده چرخ دنده دیگر را هم مجاب می کند تا فعالیت خود را آغاز کند. حال زمانی که پمپ دنده  هیدرولیک خارجی حرکت می کند، روغن هایی در بین چرخ دنده روان می شوند تا این فعالیت بهتر صورت گیرد. یکی از دلایلی که نام این مدل قطعات را هیدرولیکی می نامند، به دلیل وجود روغنی است که هنگام کار از بین آن ها جاری می شود.

حال این مدل از وسیله مزایا و ویژگی های بسیاری هم دارند. به عنوان مثال قیمت با صرفه، رایج بودن، ایجاد فشار بالا، سرعت زیاد، محدوده دما و… مواردی هستند که باعث شده اند تا افراد این پمپ دنده را برای کاربردها و صنعت های مختلف استفاده کنند.

چرخ دنده داخلی

چرخ دنده داخلی صدای بسیاری کمی دارد. همچنین به صورت خودکار روانکاوی روغن دارد و به دلیل صدای کمی که نسبت به مدل خارجی تولید می کنند، می توان گفت آن ها برای محیط های سر بسته کاربرد بیشتری دارند.

زمانی که روغن ها در بین چرخ دنده ها توسط مکش به دیگر قسمت های دستگاه جریان می یابند، مکش نیز بیشتر می شود و در نتیجه سیالات بیشتری را وارد می کنند. همچنین همانند مدل های پمپ دنده ای هیدرولیک که ویژگی ها و مزایای بسیاری داشتند، می توان گفت این قطعات هم مقرون به صرفه هستند و هیدرولیکی بودن آن ها باعث شده تا مشکلی در هنگام کارکرد به وجود نیاید.

انواع مختلفی از چرخ دنده های هیدرولیکیاین دستگاه ها نسبت به مدل های دیگر هم تجهیزات و ابزار ساده تری دارند و در کل برای محیط های بسته یا کوچک مناسب اند‌. زیرا یکی دیگر از مزایای چرخ دنده داخلی، حجم و ابعاد کم آن ها است.

انواع مختلفی از چرخ دنده های هیدرولیکی
انواع مختلفی از چرخ دنده های هیدرولیکی

قیمت پمپ دنده های هیدرولیکی چگونه است؟

در کل از آنجایی که پمپ ها قیمت مقرون به صرفه ای هم دارند، خرید آن ها با کمترین قیمت ممکن صورت می گیرد. شما عزیزان میتوایند برای استعلام مشاوره رایگان و استعلام قیمت انواع پمپ هیدرولیک و همچنین خرید پمپ هیدرولیک با کارشناسان مجموعه تجارت صنعت امید آریا تما بگیرید.

× مشاوره تخصصی