تجارت صنعت امید آریا

نکات مهم در رابطه با خرید پمپ هیدرولیک ماشین آلات راهسازی

پمپ هیدرولیک ماشین آلات راهسازی، مهم ترین قطعه ماشین های راهسازی به شمار می آید. این پمپ با پمپ های موجود در خودرو های عادی تفاوت های بسیاری دارد. تعمیر و نگهداری ماشین آلات راهسازی بسیار دشوار است به همین دلیل توصیه می شود از پمپ هایی با کیفیت خوب استفاده کنید. اگر پمپ و روغن این ماشین ها را مرتب چک کنید، نیاز به نگرانی نخواهد بود.

عملکرد پمپ هیدرولیک ماشین آلات راهسازی

پمپ هیدرولیک مهم ترین قطعه ماشین ها برای افزایش سرعت و ایجاد سهولت در آن ها است. حرکات موتور در ماشین آلات راهسازی، باعث انتقال نیرو به پمپ می شود که جا به جایی روغن را در پی دارد. این پمپ ها به دو دسته سانتریفیوژی و جا به جایی مثبت تقسیم می شوند. پمپ هیدرولیک، از دسته دوم است و توانایی تحمل فشار های بالا را دارد. این پمپ ها با فرستادن روغن به قطعات، مانع از خرابی ماشین آلات راهسازی می شوند و عملکردی مانند قلب در بدن را دارند.

برای نگهداری و جلوگیری از خرابی این پمپ ها باید به نکاتی توجه کنید. روغن مهم ترین بخش در هر سیستم هیدرولیکی است، با چک کردن مداوم آن می توانید از پیش آمدن خرابی جلوگیری کنید. دمای مناسب روغن حدود ۴۵ درجه سلسیوس است و نباید بیشتر شود. سیستم هیدرولیکی باید تمیز باشد و روغن موجود در آن نیز خالص و با کیفیت باشد. با رعایت این نکات شما از خرابی پمپ هیدرولیک ماشین آلات راهسازی جلوگیری می کنید و در نتیجه در هزینه ها صرفه جویی می شود.

انواع پمپ هیدرولیک ماشین های راهسازی
انواع پمپ هیدرولیک ماشین های راهسازی

نکات مهم هنگام تهیه پمپ هیدرولیک ماشین آلات راهسازی

همانطور که پیش تر گفتیم پمپ در این ماشین ها دارای اهمیت زیادی است، به همین خاطر باید دقت کنید که پمپی اصل خریداری کنید. برای انتخاب پمپ مناسب نیاز به دانش و تجربه دارید، به همین علت توصیه می شود با فردی که تجربه و آگاهی دارد مشورت کنید. این پمپ ها بسیار قوی هستند و قابلیت تحمل گشتاور های بسیار بالا را دارند. این پمپ ها داری صدا زیادی نبوده و باعث سهولت عملکرد ماشین می شوند.

قیمت حدودی این پمپ ها

پمپ هیدرولیک ماشین آلات راهسازی، با توجه به اصل یا تقلبی بودن دارای قیمت های متنوعی است. قیمت پمپ های اورجینال زیاد بوده اما از نظر کیفیت و طول عمر می توانید از انتخاب آن مطمئن باشید. پمپ های تقلبی دارای طول عمر کمتری هستند و به همین علت قیمت کمتری نیز دارند. توصیه می شود قبل از خرید پمپ از کارشناس کمک بگیرید تا از اصل بودن پمپ مطمئن شوید.

ماشین آلات راهسازی
ماشین آلات راهسازی

انواع پمپ های هیدرولیکی

پمپ هیدرولیک ماشین آلات راهسازی، سه نوع هستند که در اینجا قصد معرفی و بررسی آن ها را داریم. پمپ های هیدرولیکی دنده ای ارزان ترین و ساده ترین نوع پمپ هستند. کارایی این پمپ ها نسبت به مدل های دیگر کمتر است اما برای پمپاژ مایعات و روغن مناسب هستند. این پمپ ها بر روی سیستم های هیدرولیکی کامیون ها نصب می شوند و به دو دسته دنده خارجی و دنده داخلی تقسیم می شوند.

پمپ های پیستونی با دوام ترین نوع پمپ هستند و بر خلاف پمپ دنده ای در زمان فشار های بالا استفاده می شوند. هزینه نصب و تعمیر این پمپ ها بسیار بالاست زیرا به علت پیچیدگی نیاز به وجود متخصص دارند. پمپ هیدرولیک ماشین آلات راهسازی اگر نیاز به فشار بالا داشته باشد می تواند از نوع پیستونی باشد. این پمپ ها به علت مزایا زیادی که دارند دارای قیمت بیشتری هستند.

از پمپ های هیدرولیک پره ای برای فشار های متوسط استفاده می کنند. این پمپ نسبت به سایر پمپ ها سر و صدای کمتری ایجاد می کند. پمپ هیدرولیک ماشین آلات راهسازی می تواند از این نوع باشد. این پمپ در هنگام نصب فضای زیادی را اشغال نمی کند و قیمت زیادی ندارد. بازدهی بالا، طول عمر بالا، اشغال فضای کم و امکان تعویض پره ها از مزایا این نوع پمپ است. این پمپ ها مناسب برای استفاده در صنایع فولاد و پلاستیک هستند.

پمپ های هیدرولیک ماشین سنگین
پمپ های هیدرولیک ماشین سنگین

در نتیجه

باید بدانید که پمپ هیدرولیک ماشین آلات راهسازی ویژگی های مختلفی دارد و باید با توجه به نیاز خود یک نوع را انتخاب کنید. باید در نظر داشته باشید که شما به تنهایی قادر به انتخاب پمپ مناسب نیستید و نیاز به مشورت با کارشناس دارید. از اصل یا تقلبی بودن پمپ اطمینان حاصل کنید زیرا تعمیر پمپ در این ماشین آلات هزینه بسیاری دارد.

 

شما عزیزان میتوانید برای خرید پمپ هیدرولیک و همچنین مشاوره رایگان با کارشناسان ما در شرکت تجارت صنعت امید آریا تماس بگیرید.

محصولات مرتبط:

× مشاوره تخصصی