تجارت صنعت امید آریا

شیر هیدرولیک پاپتی چیست؟ و عملکرد آن به چه صورت است؟

شیر هیدرولیک پاپتی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ شیر هیدرولیک از مهم ترین قسمت های سیستم هیدرولیکی است و در واقع این قطعه صنعتی واحد کنترل و فرمان سیستم ها به حساب می آید. این قطعه صنعتی توسط داوینچی در سال 1500 اختراع شد که در آن زمان شیر هیدرولیکی نقش مهمی در تشکیل انقلاب صنعتی داشت.

همانطور که گفتیم این قطعه در تشکیل انقلاب صنعتی نقش مهمی دارد؛ چرا که این شیرها را جهت کنترل فشار سیالات به پمپ ها وصل می کنند، چون قدرت سیالات خیلی بالاست و این وسیله برای کنترل قدرت سیال تعبیه می گردد. شاید از خود بپرسید که شیر هیدرولیک پاپتی در چه مدل هایی تولید می شود؟ و از کجا می توانیم این قطعه صنعتی را بخریم؟ برای دریافت پاسخ این سوالات تا انتهای این مقاله از سایت تجارت صنعت با ما همراه باشید.

شرکت تجترن صنعت امید آریا وارد کننده انواع شیر های هیدرولیک اورجینال میباشد.برای خرید شیر هیدرولیک میتوانید با کارشناسان ما در مجموعه تجارت صنعت امید آریا تماس بگیرید.

شیر هیدرولیکی چیست و چه کاربردی دارد؟

شیرهای هیدرولیکی در دو مدل تولید و عرضه می شوند که یکی شیر هیدرولیکی دستی و دیگری شیر هیدرولیکی برقی است؛ در واقع نوع اولی بسیار ساده ولی نوع دومی بسیار پیچیده است. شیر هیدرولیکی جزو تجهیزات پر کاربرد در صنعت بوده که ساختاری شبیه سیم پیچ دارد؛ چون شیر هیدرولیک همانند سیم پیچ دارای اسپول است. طرز کار کردن شیر هیدرولیک پاپتی برقی نیز به این صورت است که بوبین، جریان الکتریکی در هسته مرکزی دستگاه را تولید می کند و این جریان باعث حرکت اسپول ها می شود.

در حالت کلی شیر هیدرولیکی برقی با جریان الکتریکی کار می کند؛ یعنی می توانیم بگوییم که بوبین جزو قطعه های صنعتی مهم است، چون باعث ایجاد جریان الکتریکی می شود. بوبین ها علاوه بر ایجاد جریان الکتریکی باعث باز و بسته شدن پورت های دستگاه نیز می شوند که در واقع خود بوبین از قاب، سنبه و سیم پیچ تشکیل شده است که خاصیت آهن ربایی دارد و جریان الکتریکی قوی را تولید می کند. شیرهیدرولیک پاپتی کاربرد زیادی دارد و در دو مدل و با کیفیت عالی تولید و عرضه می شود.

نحوه خرید شیر هیدرولیکی به صورت آنلاین
نحوه خرید شیر هیدرولیکی به صورت آنلاین

 انواع شیرهای هیدرولیک و عملکرد آن ها

در حالت کلی این قطعه صنعتی انواع مختلفی دارد؛ مثلا در مدل های شیر هیدرولیک، کنترل جهت، شیر کنترل فشار، کنترل دبی، پروپرشنال، هیدرولیک سرو و شیرهای مدولار تولید و عرضه می شوند که تمامی این شیرها عملکرد متفاوتی از هم دارند. اولین مدل، شیر هیدرولیک کنترل جهت است که این شیر بیشتر برای کنترل عبور حجم و سرعت سیال تعبیه شده است. در واقع می تواند حرکت یک سیلندر را کنترل کند و طرز کار این شیر هیدرولیک پاپتی کنترل جهت نیز مثل شیر قبلی است؛ یعنی با جریان الکتریکی کار می کند.

شیرهای هیدرولیکی کنترل فشار نیز جهت کنترل فشار و تغییرات ناگهانی در دستگاه تعبیه می شوند؛ یعنی می تواند میزان دبی کاهشی و افزایشی را کنترل کرده و موتور دستگاه را در برابر تغییرات فشار ناگهانی محافظت کند. تغییرات ناگهانی ایجاد شده خیلی خطرناک است و باید در هر دستگاه صنعتی شیر هیدرولیکی کنترل فشار نصب شود. یکی دیگر از شیرهای هیدرولیکی، شیر کنترل دبی است که این شیر هیدرولیک پاپتی نیز برای تنظیم سرعت سیلندرها در دستگاه تعبیه می شود و می تواند دبی ورودی و خروجی را به خوبی کنترل نماید.

طریقه نصب شیرهای هیدرولیکی پاپتی
طریقه نصب شیرهای هیدرولیکی پاپتی

 عوامل موثر در قیمت نهایی شیر هیدرولیک

برای خرید شیر هیدرولیک باید موارد مهمی را در نظر بگیرید؛ مثلا باید تعیین کنید که این قطعه را می خواهید در چه صنعتی به کار ببرید؛ چون این قطعه صنعتی در انواع مدل های متفاوتی مثل شیر هیدرولیک کنترل فشار، شیر کنترل جهت، شیر کنترل دبی تنظیم و تولید می شود. شیر هیدرولیک استاندارد و با کیفیت تقریبا قیمت بیشتری نسبت به شیر هیدرولیک پاپتی بی کیفیت دارد و موقع خرید نیز به این نکته توجه کنید که خرید شیر هیدرولیک بی کیفیت و ارزان به مرور زمان به دستگاه و هم به مصرف کننده صدمه جوی می زند.

بهترین شیر هیدرولیکی وارداتی
بهترین شیر هیدرولیکی وارداتی

 سخن پایانی

یکی از مهم ترین عوامل موثر در قیمت این قطعه، قوانین گمرک و مشکلات ترخیص است؛ یعنی موقعی‌که این قطعات به کشورمان وارد می شود احتمال دارد که به زودی ترخیص نشوند و این موضوع باعث کمبود و همچنین گران شدن این قطعه می شود. یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت شیر هیدرولیک پاپتی، مدل و تجهیزات استفاده شده در آن است. از طرفی نوسانات ارز نیز یکی از عوامل موثر در قیمت این قطعات می باشد. مجموعه ما با نام تجارت صنعت با چندین سال سابقه در حوزه واردات تجهیزات صنعتی تا به الان خوش درخشیده است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره ای کاملا رایگان با شماره تلفن های داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

× مشاوره تخصصی