تجارت صنعت امید آریا

شیر کنترل جریان هیدرولیک چیست؟ به زبان ساده و مفید

امروز می  خواهیم در مورد قطعه ای صحبت کنیم که هم در سیستم های هیدرولیک کاربرد دارد هم در سیستم های پنوماتیک. نام این قطعه “شیر کنترل جریان” است. البته در این مطلب فقط در مورد کاربرد این شیر ها در سیستم های هیدرولیک صحبت می کنیم. اگر مایل هستید بدانید شیر کنترل جریان هیدرولیک چیست و چه کاربردی دارد، اینجا همه چیز را به زبان ساده توضیح داده ایم.

شیر کنترل جریان در سیستم هیدرولیک چیست؟

برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا باید بدانید شیر کنترل جریان چیست؟ این شیر ها همانطور که از اسمشان پیداست، وظیفه تنظیم کردن جریان را به عهده دارند. از این سیستم ها برای کنترل دبی در سیستم استفاده می شود. یعنی با استفاده از شیر کنترل جریان می توانیم سرعت جک را کم یا زیاد کنیم  و میزان سیال را کنترل کنیم.

پس کاربرد و هدف شیرهای کنترل جریان را متوجه شدیم. به شیرهای کنترل جریان که در سیستم های هیدرولیک به کار می روند، “شیر کنترل جریان هیدرولیک” گفته می شود. شیرهای کنترل جریان هیدرولیک برای تنظیم میزان روغنی که به بخش های گوناگون سیستم ارسال می شود، استفاده می شوند. این شیر ها باعث می شوند که فشار و سرعت در سیستم های هیدرولیک به طور دائم کنترل شود. اگر تنظیمات فشار و سرعت از دست خارج شود، سیستم هیدرولیک دچار اختلال می شود. بنابراین اینجاست که متوجه می شویم شیرهای کنترل جریان چه نقش مهمی در کارکرد سیستم های هیدرولیک دارند.

قیمت شیر کنترل جریان
قیمت شیر کنترل جریان

انواع شیرهای کنترل جریان هیدرولیک را می شناسید؟

به طور کلی می توانیم انواع شیر کنترل جریان هیدرولیک را به 4 دسته تقسیم کنیم:

  1. شیر های کنترل جریان ثابت

این شیر ها همانطور که از اسمشان پیداست گلویی ثابت دارند و قابل تنظیم نیستند.

  1. شیر های کنترل جریان قابل تنظیم

ای نوع شیر کنترل جریان را می توان به صورت دستی تنظیم کرده و از این طریق دبی را کنترل کنید. در واقع در این شیر ها می توانید خودتان سرعت جک را کم یا زیاد کنید.

  1. شیر کنترل جریان جبران کننده فشار

این شیر ها سرعت مورد نیاز را بر اساس میزان فشار تنظیم می کنند. زیرا “میزان و سرعت جریان” و “فشار” به یکدیگر وابسته هستند و بر روی هم تاثیر می گذارند. بنابراین شیر کنترل جریان هیدرولیک که دارای سیستم جبران کننده باشد، بهترین گزینه برای سیستم هایی است که در آن ها فشار متغیر می باشد.

خرید شیر هیدرولیک کنترل جریان
خرید شیر هیدرولیک کنترل جریان
  1. شیر کنترل جریان محدود کننده فشار در سیستم هیدرولیک

شیر های محدود کننده جریان از ساده ترین انواع شیر کنترل است. این شیر ها در واقع از یک گلوگاه ساده تشکیل شده اند. در برخی موارد هم این شیر ها از یک صفحه سوراخ دار تشکیل شده اند. وظیفه شیر محدود کننده جریان این است که در مواقع نیاز جریان را محدود کند تا دبی به حد مطلوب برسد.

کدام نوع را انتخاب کنم؟ نحوه انتخاب شیر کنترل جریان هیدرولیک

انتخاب شیر مناسب برای شما بستگی به عوامل متعددی دارد. مثلا، هرچقدر میزان شدت و فشار در سیستم شما بیشتر باشد، باید شیر بزرگ تری انتخاب کنید. علاوه بر این، هر نوع از شیر های کنترل جریان میزان متفاوتی از کنترل را ارائه می دهند. یعنی با استفاده از  برخی از انواع شیرهای کنترل جریان هیدرولیک می توانید کنترل بیشتری بر روی سیال داشته باشید.

همچنین، برای انتخاب شیر هیدرولیک مناسب باید سوالات زیر را نیز از خود بپرسید:

  • دمای سیالات مورد نظر شما چقدر است؟
  • میزان چسبندگی سیال چقدر می باشد؟
  • حداکثر و حداقل میزان سیالی که نیاز دارید چقدر است؟
  • میزان و شدت فشار در سیستم مورد نظر شما چقدر می باشد؟

برای انتخاب شیر کنترل جریان هیدرولیک اول به این سوالات پاسخ دهید. سپس از طریق شماره ۰۹۱۲۹۵۹۶۰۲۷ با ما تماس بگیرید و پاسختان به این سوالات را به کارشناسان مجموعه تجارت صنعت امید آریا بگویید. البته اگر پاسخ این سوالات را نمی دانید، باز هم جای نگرانی نیست. همچنان می توانید با ما تماس بگیرید تا به طور رایگان شما را راهنمایی کنیم تا یک شیر کاملا مناسب برای سیستمتان خریداری کنید. ما با توجه به نیاز شما، بهترین نوع شیر که مناسب کارتان باشد را به شما معرفی می کنیم. برای اطلاع از مناسب ترین قیمت شیر کنترل جریان  با ما تماس بگیرید.

شیر کنترل جریان هیدرولیک
شیر کنترل جریان هیدرولیک

نتیجه گیری

هر سیستمی به شیر کنترل جریان خاص خودش نیاز دارد. با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما به طور رایگان به شما در انتخاب شیر کنترل جریان کمک کنند. اگر قصد خرید شیر کنترل جریان برای سیستم هیدرولیک را دارید، ما با ارائه تجهیزات اصل و با کیفیت در خدمتتان هستیم. با مجموعه تجارت صنعت امید آریا تماس بگیرید و خرید شیر هیدرولیک خود را انجام دهید.

 

× مشاوره تخصصی