تجارت صنعت امید آریا

کاربرد پمپ دنده ای ریکمایر در صنعت

به طور کلی پمپ دنده ای ریکمایر نوعی پمپ‌پیشرفته برای جابجایی مثبت و انتقال انواع سیالات بوده و اغلب برای مواد دنده ای با بار فشار کاری پایین تر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این مدل پمپ به منظور انتقال مواد خورنده مورد استفاده قرار گرفته و فاقد اورینگ و سیلکیت می باشد. از طرفی حداکثر میزان فشار پمپ‎‌های دنده ای 25 بوده و عملکرد آنها برای تمام فشارها ثابت می باشد.

مشخصات فنی پمپ‌ دنده ای ریکمایر

محرک پمپ‌دنده ای ریکمایر در حقیقت نوعی موتور برقی به صورت تک فاز یا سه فاز بوده و با حرکت دورانی انواع چرخ دنده ها، موجب انتقال سیالات می شود. این مدل پمپ در دو نوع دنده داخلی و خارجی تولید شده و از قابلیت کار به صورت مداوم در هر شرایط نیز برخوردار می باشد. همچنین محدوده دبی پمپهای دنده ای اغلب از 2 الی 120,000 لیتر در هر دقیقه بوده و از فشار تولیدی بالایی نسبت به سایر پمپها برخوردار می باشند.

عملکرد پمپ‌دنده ای ریکمایر

پمپ‌دنده ای ریکمایر داخلی در چند دسته R25، R35، R45، R65، R95 و R105 تولید شده و حداکثر حجم قابل انتقال سیالات برای آنها از 5/2 تا 2400 سی سی بر دور می باشد. همچنین این دسته از پمپ‌ها در دو شکل سوپاپ دار و ساده ساخته می شوند.

– این محصول ساخت آلمان بوده و نوع عملکرد و تجهیزات مصرفی آن با پمپ‌های کراخت یکسان می باشد.

پمپ‌دنده ای ریکمایر دارای طول عمر بالایی بوده و تنها در صورت برخورد با جسم خارجی سخت یا خشک شدن تجهیزات داخلی دچار مشکل می شوند.

– انتقال سیالات در این مدل پمپ اغلب توسط الکتروموتور انجام شده و عملکرد آن به صورت چپ گرد و راست گرد می باشد.

انواع چرخ دنده های مصرفی
انواع چرخ دنده های مصرفی

انواع پمپ های دنده ای ریکمایر

  1. پمپ‌دنده ای خارجی: پمپ دنده ای ریکمایر خارجی دارای دو چرخ دنده است که به صورت دورانی حرکت می کنند. یکی از این چرخ دنده ها به صورت جدا و دیگری به صورت متصل به الکتروموتور طراحی شده و موجب انتقال نیرو به دستگاه می شوند.
  2. پمپ‌دنده ای داخلی: پمپ‌دنده ای داخلی دارای طراحی بهتر، صدای کمتر و مکش بالاتر بوده و موجب انتقال بهتر سیالات می شود.
تجهیزات مصرفی پمپ دنده ای ریکمایر
تجهیزات مصرفی پمپ‌دنده ای ریکمایر

مزایای پمپ‌ دنده ای ریکمایر

– مکش بالا

– فشار بالا نسبت به سایر پمپ ها

– جریان ثابت

– کارکرد مداوم در هر دو جهت

– انتقال انواع سیالات با دماهای گوناگون

– قابلیت استفاده برای انواع سیالات با میزان ویسکوزیته بالا

– کیفیت بالا به همراه استهلاک کارکرد پایین

کلام آخر

بنابراین پمپ‌‌دنده ای ریکمایر یکی از پرکاربردترین پمپهای آلمانی است که به منظور انتقال انواع سیالات خورنده مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این مدل پمپ دارای طول عمر بسیار بالایی بوده و در صنایع شیمیایی، غذایی، پتروشیمی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

شما عزیزان میتوانید برای خرید پمپ هیدولیک و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در مجموعه تجارت صنعت امید آریا تماس بگیرید.

× مشاوره تخصصی