تجارت صنعت امید آریا

پمپ هیدرولیک جرثقیل

پمپ هیدرولیک جرثقیل ، سیالات درون سیستم هیدرولیک را با فشار معین به حرکت در می آورد. این امر تاثیر بالایی در راندمان جرثقیل دارد. پمپ های هیدرولیکی میزان خروج سیالات را نیز مشخص می کنند و در برابر اصطکاک مقاوم هستند. این مزیت ها، پمپ های هیدرولیکی را به پرکاربرد ترین پمپ های صنعتی تبدیل کرده است.

نقش پمپ هیدرولیک در موتور جرثقیل های هیدرولیکی

پمپ هیدرولیک جرثقیل از مهمترین اجزای موتور ماشین آلات هیدرولیکی به حساب می آید. از این جهت با عنوان قلب سیستم هیدرولیکی شناخته می شود. در سیستم های هیدرولیکی، موتور های احتراقی و الکتریکی، انرژی مکانیکی را به پمپ منتقل می کنند. در این شرایط پمپ، انرژی مکانیکی را به انرژی هیدرولیکی تبدیل کرده و موجب فعالیت سایر اجزا می شود. به بیانی دیگر، پمپ هیدرولیکی فشار روغن درون سیستم را افزایش می دهد. اما از آن جایی که مایع درون سیستم فشرده نمی شود، فشار به سایر اجزا منتقل خواهد شد. فشار پمپ هیدرولیکی موجب بالا بردن اجزای سنگین توسط جرثقیل می شود. پمپ های هیدرولیکی کاربرد گسترده ای در صنعت دارند و به انواع مختلفی تقسیم می شوند. در ادامه انواع پمپ هیدرولیکی را بررسی می کنیم.

پمپ هیدرولیک جرثقیل با جابه جایی غیر مثبت و نحوه عملکرد آن

از جمله فاکتور هایی که پمپ هیدرولیکی را به انواع مختلفی تقسیم می کند، جابه جایی سیالات است. از این جهت پمپ های هیدرولیکی به دو دسته جابه جایی غیر مثبت و جابه جایی مثبت تقسیم می شوند. پمپ های هیدرولیکی که جابه جایی غیر مثبت دارند، فشار کمتری به مایعات منتقل می کنند. این امر جریان خروجی را افزایش می دهد.

این پمپ ها اغلب برای انتقال مایعات از یک بخش به بخش دیگر کاربرد دارند. به همین دلیل از آن ها برای مصارف خانگی استفاده می شود. شایان ذکر است که حداکثر فشار تولید شده توسط این پمپ ها معادل 300 پوند بر اینچ مربع است. از این جهت پمپ های جابه جایی غیر مثبت به دلیل فشار کم، در صنعت کاربردی ندارند. از انواع متداول این پمپ ها، می توان به پمپ های گریز از مرکز و پمپ های محوری اشاره کرد.

انواع مدل های پمپ هیدرولیک

انواع مدل های پمپ هیدرولیک

پمپ هیدرولیکی با جابه جایی مثبت و انواع آن

دسته دیگر با عنوان پمپ های صنعتی شناخته می شوند. پمپ های هیدرولیکی با جابه جایی مثبت توانایی تحمل فشار بسیار بالایی را دارند. به همین دلیل در سیستم هیدرولیکی جرثقیل ها استفاده می شوند. این پمپ مطابق با میزان چرخش محور، مقیاس مشخصی از مایعات را به سمت سایر اجزای هیدرولیکی انتقال می دهد.مقاومت در برابر نیروی اصطکاک، از دیگر مزیت های پمپ هیدرولیک جرثقیل یا پمپ با جابه جایی مثبت است. این نوع از پمپ های هیدرولیکی در فشاری معادل 1000 PSI نیز فعالیت می کنند. پمپ های جابه جایی مثبت به دلیل ابعاد مناسب، در جرثقیل های کوچک کاربرد دارند. این نوع پمپ ها به سه دسته پمپ های هیدرولیکی پره ای، پیستونی و چرخ دنده ای تقسیم می شوند.

انتخاب بهترین پمپ‌هیدرولیکی جرثقیل بر اساس فاکتور های علمی

خریداری پمپ هیدرولیک جرثقیل مطابق با سلیقه، رایج ترین اشتباه خریداران است. شما باید پمپ های هیدرولیکی را مطابق با فاکتور های علمی خریداری کنید. در هنگام خریداری این پمپ ها حتما به حداکثر فشار لازم برای خروجی عملگر ها توجه کنید. حداکثر جریان مورد نیاز پمپ در سیستم آکومولاتور را نیز مورد بررسی قرار دهید. میزان صدای پمپ در هنگام فعالیت، از دیگر فاکتور های مهم خریداری آن ها است. میزان سازگاری پمپ با سیالات نیز اهمیت ویژه ای در عملکرد سیستم هیدرولیکی جرثقیل دارد.

خرید پمپ هیدرولیک جرثقیل

خرید پمپ هیدرولیک جرثقیل

تجارت صنعت امید آریا معتبر ترین نمایندگی عرضه کننده پمپ های هیدرولیکی

نقش گسترده پمپ هیدرولیکی در صنعت موجب شده تا مشتریان به دنبال بهترین کیفیت این قطعه باشند. از آن جایی که مدل های دست دوم و فیک پمپ های هیدرولیکی در بازار رایج است، حتما آن ها را از نمایندگی های معتبر خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی تجارت صنعت امید آریا، با سال ها سابقه فعالیت در این زمینه بهترین پمپ هیدرولیک جرثقیل را عرضه می کند. این فروشگاه اینترنتی نماینده رسمی بسیاری از برند های معتبر صنعتی است. از این جهت قطعات صنعتی را بدون واسطه در اختیار مشتریان قرار می دهد.

نتیجه گیری

پمپ هیدرولیک جرثقیل ، اهمیت بالایی در کارایی سیستم هیدرولیکی دارد. این قطعه کوچک به عنوان قلب سیستم هیدرولیکی، نیروی مکانیکی را به هیدرولیکی تبدیل می کند. همچنین فشار نیروی مکانیکی را به قسمت بالا برنده اجزا انتقال می دهد. از این جهت در هنگام خریداری آن به حداکثر فشار قابل تحمل پمپ، توجه کنید. شما می توانید برای خرید پمپ هیدرولیک از کارشناسان تجارت صنعت امید آریا کمک بگیرید. همچنین برای اطلاع از قیمت پمپ های هیدرولیک، به وب سایت اینترنتی تجارت صنعت مراجعه کنید.

× مشاوره تخصصی