تجارت صنعت امید آریا

آشنایی با پمپ پیستونی شعاعی و ویژگی ها، نحوه عملکرد و قیمت آن در بازار

پمپ پیستونی شعاعی برخلاف پمپ پیستون محوری بوده و یکی از انواع پمپ های هیدرولیک است. در این پمپ ساخت و ساز حرکت هر پیستون با استفاده از شف محرک غیر عادی ایجاد می شود. این پیستون کاربرد زیادی در صنایع مختلف داشته و مزایای زیادی به دنبال دارد. این پمپ از یک سری اجزا تشکیل شده که این اجزا شامل بلوک سیلندر، شیر و رینگ عکس العمل هستند. این پیستون ها همیشه در تماس با سطح رینگ عکس العمل بوده و در سیستم های فشار بالا کاربرد دارند. در ادامه در مورد ساختمان و نحوه عملکرد این پمپ اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهیم.

شرکت تجارت صنعت امید آریا وارد کننده انواع پمپ های هیدرولیک اورجینال میباشد.برای خرید پمپ هیدرولیک و همچنین مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان ما در مجموعه تجارت صنعت امید اریا تماس بگیرید.

بررسی عملکرد پمپ های پیستونی شعاعی یه صورت خلاصه

پمپ پیستونی شعاعی وظیفه پمپ کردن سیال را به عهده دارد. این پمپ پر کاربرد در مواردی که به فشار خروجی در بازه ی صد تا هزار بار نیاز باشد مورد استفاده قرار می گیرد. اگر بخواهیم طرز کار پمپ هیدرولیک پیستونی و مکانیزم عملکرد آن را توضیح دهیم باید بگوییم که مکانیزم آن در مرحله مکش بر حرکت پیستون در سیلندر استوار می باشد. عملکرد این تجهیزات با قرار گیری رینگ عکس العمل نسبت به روتو در وضعیت خارج از مرکز شروع می شود. در نتیجه با چرخش بلوک سیلندر پیستون ها به سمت خارج و به سمت مرکز روتور حرکت می کنند. پیستون های نیمه پایین به سمت خارج و پیستون های دیگر حرکت را به سمت مرکز روتور شروع می کنند.

فاصله گرفتن پیستون ها از مرکز روتور به دلیل ایجاد مکش در فضا سبب هدایت سیال به درون سیلندر می شود. در ادامه عملکرد پمپ پیستونی شعاعی بلوک پیستون و پیستون ها می چرخند و با جدا شدن دهانه ورود و خروج پمپ در گردش،بخش استوانه‌ای به بیرون پرتاب می شود. با حرکت پیستون از موقعیت حداکثر خارج از مرکز، شروع به حرکت به داخل سیلندر کرده و سبب کاهش حجم می شود. در نتیجه این عمل نیروی گریز از مرکز در ارتباط با سطح رینگ عکس العمل می باشد. می توانید در اینترنت قیمت پمپ پیستونی کوچک را استعلام کنید.

عملکرد پمپ های پیستونی شعاعی
عملکرد پمپ های پیستونی شعاعی

آیا با پمپ پیستونی هیدرولیک آشنایی دارید؟

پمپ پیستونی شعاعی مزایای زیادی به دنبال دارد. به عنوان مثال این پمپ ها دارای مزایایی نظیر حجم بازده بالا و جابجایی ثابت می باشند. راندمان این دستگاه بالا بوده و از آنجایی که در فضای کاری پیستون پمپاژ حجم مرده کمی وجود دارد، جریان کمی دارند. میزان سرو صدای این پمپ کم بوده و به دلیل داشتن قطعات متعادل در کمترین سرعت بار بالایی دارد. از انواع پمپ هیدرولیک پیستونی شعاعی می توان به نوع متغیر و ثابت اشاره کرد. نوع جابجایی ثابت غیر قابل تنظیم بوده و نوع متغیر قابل تنظیم است. در این پمپ پیستون ها به صورت شعاعی قرار دارند و حرکت آنها به صورت عمود بر خط مرکزی شفت می باشد. حرکت پیستون ها توسط خارج از مرکز انجام می شود. این پمپ  شامل سوپاپ مکش، سیلندر پمپ، شفت خارج از مرکز و بدنه می باشد.

نحوه نگهداری پمپ های پیستونی شعاعی
نحوه نگهداری پمپ های پیستونی شعاعی

 در مورد نحوه نگهداری پمپ پیستونی شعاعی چه می دانید؟

اجرای دستورالعمل های مهم در نحوه نگهداری از پمپ های پیستونی شعاعی بسیار مهم تلقی می شود. این دستورالعمل ها در افزایش راندمان بالای پمپ و طول عمر آنها تاثیر گذار می باشند. اولین نکته مهم در نحوه نگهداری از این پمپ ها، چک و بررسی روزانه سطح روغنی است که در مخزن پمپ ها قرار دارد. نکته مهم دیگر بررسی صدای پمپ در حین فعالیت می باشد و باید این کار را به صورت روزانه انجام دهید. علاوه بر سطح روغن باید به صورت هفتگی دمای کاری پمپ را بررسی کنید‌‌. به علاوه باید روغن سیستم را از لحاظ میزان ساعت کار، درصد، میزان آلودگی و غیره آنالیز کنید این کار را می توانید به صورت سالانه انجام دهید. توجه به اتصالات و بررسی آنها نیز مهم تلقی می‌ شود. می‌ توانید به صورت ماهانه اتصالات را از لحاظ محکم بودن و نشتی بررسی کنید.

مزایای پمپ های پیستونی شعاعی
مزایای پمپ های پیستونی شعاعی

جمع بندی

در این مطالب در مورد پمپ پیستونی شعاعی و ساختار و عملکرد آن بحث کردیم. همچنین نکاتی در مورد نگهداری درست این تجهیزات در اختیارتان قرار دادیم. در حقیقت این تجهیزات نوعی پمپ هیدرولیک هستند که کاربرد و راندمان بالایی دارند. در هنگام استفاده از این تجهیزات بهتر است آنها را به صورت روزانه، ماهانه و سالانه چک کنید. بررسی دوره ای قطعات و طرز کار پمپ سبب افزایش راندمان کاری آنها شده و طول عمر بیشتری پیدا می کنند.

برای خرید پمپ هیدرولیک و همچنین مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان ما در مجموعه تجارت صنعت امید اریا تماس بگیرید.

 

× مشاوره تخصصی