تجارت صنعت امید آریا

پمپ چدنی هیدرولیک، چه کاربردی در صنایع دارد و مزایای آن چه هستند؟

پمپ چدنی هیدرولیک، به طور ویژه با نهایت کارایی، مطمئن بودن، دوام، عملکردی فوق العاده در کاربرد های سنگین، با طرح های کاری شدید، برای شرایط متفاوت طراحی شده است. به طور کلی این پمپ پیستونی با چگالی توان پیشرو برای کاربری صنعتی، به کار می رود. اگر شما علاقه مند به شناخت پمپ چدنی هیدرولیک، کاربردها، ویژگی ها و مزایای آن هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

پمپ چدنی هیدرولیک چگونه عمل می کند؟

پمپ هیدرولیکی، دستگاهی مکانیکی است که قادر به تبدیل کردن توان مکانیکی به انرژی هیدرولیک می باشد. پمپ‌هیدرولیکی، دارای طیف گسترده ای از انواع پمپ های دنده ای است. پمپ چدنی هیدرولیک، برای غلبه بر فشار ناشی از بار جریانی، قدرت کافی تولید می کند. این پمپ، سری های مختلف با مشخصات متفاوت دارد. هر کدام از این سری ها، برای کاربردهای متنوعی طراحی شده اند. در زیر به تفصیل به کاربرد آن ها می پردازیم.

پمپ هیدرولیک چدنی چه کاربردی دارد؟

پمپ چدنی طراحی شده است، که یکی از وسیع ترین انتخاب های پمپ دنده و موتورهای هیدرولیک در صنعت باشد. این پمپ، برای استفاده در دستگاه های پمپاژ مناسب است. پمپ چدنی سری D بسیار مناسب در فناوری خودرو است. همچنین برای استفاده در وسایل نقلیه و صنعتی، خودرو و کامیون ها ایده آل می باشد. پمپ چدنی هیدرولیک، برای استفاده در پمپاژ سیالات، با کیفیت است. به علاوه قابل استفاده در حمل و نقل مواد، تجهیزات کشاورزی و ساختمانی، ماشین، رباتیک و سایر ماشین آلات می باشد. این پمپ ها با کارایی بالا و پیستون منحصر به فرد، توانایی مقاومت در برابر شوک حرارتی را نیز دارند. درجه بندی متفاوت سطح فشار تا ۴۲۰ بار این پمپ ها، باعث بالا بودن سرعت های ابتدایی آن ها شده است.

تجارت صنعت امید آریا، عرضه کننده پمپ چدنی هیدرولیک

تجارت صنعت امید آریا، عرضه کننده پمپ چدنی هیدرولیک

همچنین یک سری از این پمپ های چدنی، با امکانات و چرخ کاری بالا، در مدارهایی با دماهای بالاتر، کاربردی مطلوب دارند. به دلیل بهره مندی این پمپ از چهار گزینه کنترل، به تکنسین اجازه می دهد که کارآمدترین وسیله برای تامین انرژی تجهیزات هیدرولیک را انتخاب کند. کاربرد دیگر پمپ هیدرولیک، در کارهایی همچون بای پس فاضلاب، آبگیری معادن و سنگ ریزه، بدون محدودیت خط مکش با سرعت متغیر، مکش بالا و بدون نیاز به برق، کارایی بسیار خوبی از خود عرضه می کند. معمولا این پمپ ها وزن مناسب، با طراحی ساده، کاربری راحتی در مصارف سنگین صنعتی، دریایی، حمل و نقل، کارخانه ها و تولید ارائه می دهند.

پمپ چدنی هیدرولیک چه تفاوتی با پمپ دنده ای معمولی دارد؟

همانطور که از نام پمپ چدنی پیداست، جنس بدنه آن از چدن  ساخته شده است. این پمپ ها به دلیل تشکیل شدن از دو نیمه محفظه، در فشار های عملیاتی بالا با حجم های جابجایی، سازگاری بالایی دارند. به طور کلی محفظه پمپ دنده معمولی، از جنس آلومینیوم ساخته شده است. آلومینیوم، مقاومت کمتری در مقابل حجم های جا به جایی زیاد، در برابر فشار دارد. این امر باعث شده است که سازندگان برای افزایش مقاومت و کارایی، تصمیم به استفاده از روکش چدنی برای پمپ های هیدرولیکی، بگیرند. پمپ چدنی، به دلیل طراحی فشرده تر، باعث صرفه جویی در فضای پروژه های شما می شود.

استفاده-از-روغن-مناسب-برای-پمپ-چدنی-هیدرولیک.jpg1

استفاده از روغن مناسب برای پمپ چدنی هیدرولیک

از چه روغنی برای این پمپ چدنی باید استفاده کرد؟

استفاده از روغن نامناسب در پمپ هیدرولیک، می تواند باعث افزایش تولید گرما، خوردگی، کاهش بازدهی پمپ و آسیب به مهر و موم آن شود. ویژگی هایی که یک روغن هیدرولیک مناسب باید داشته باشد، عبارتند از:

  • عدم گرم شدن روغن در دماهای بالا و محافظت از پمپ
  • مقرون به صرفه بودن و کمتر بودن هزینه های عملیاتی
  • خلوص بالای روغن
  • کنترل کردن از عوامل ضد کف، هوادهی سیال و آسیب به اجزای پمپ
  • نقطه اشتعال بالا و مقاومت در برابر آتش
  • عمر طولانی اکسیداسیون روغن
  • ساخته شده بر پایه مواد معدنی
  • غیر خورنده و مقاوم در برابر سایش

انتخاب روغن مناسب هر یک از پمپ های چدنی هیدرولیک، به عوامل اختصاصی تری نیز بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به نوع تجهیزات مورد نظر، میزان شدت کار، دما و فشار عملیاتی، اشاره کرد. همچنین روغن انتخابی باید از مواد سازگار با محیط زیست تولید شده باشد.

پمپ چدنی، دارای مزایای بسیار

پمپ چدنی، دارای مزایای بسیار

پمپ چدنی‌هیدرولیک چه ویژگی و مزایایی دارد؟

  • طراحی صفحه رانش برای راندمان بالا در محدوده دماییوسیع
  • عمر طولانی در شرایط دما و فشار شدید
  • ساختار چدنی با استحکام بالا برای عملکرد کارآمد در عملیات مداوم
  • نصب آسان در ماشین های بهینه شده به دلیل طراحی فشرده و کم مصرف

جمع بندی

در بالا آنچه لازم بود بدانید را، درباره پمپ چدنی هیدرولیک، بیان کردیم. تهیه این محصول از برندهای معتبر و با کیفیت، در عملکرد آن تاثیر بسزایی دارد. به همین دلیل شرکت تجارت صنعت امید آریا، با سابقه ای چندین ساله در عرصه تامین و واردات محصولات صنعتی، همواره بهترین پمپ های چدنی هیدرولیک را عرضه می کند. برای اطلاعات بیشتر، به سایت ما مراجعه کنید.برای خرید پمپ هیدرولیک و یا استعلام قیمت پمپ هیدرولیک میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

× مشاوره تخصصی