تجارت صنعت امید آریا

خرید و قیمت پمپ پره ای

نمایش دادن همه 2 نتیجه

پمپ پره ای هیدرولیک، یکی از پمپ های هیدرولیک است که ساختاری بسیار ساده دارد. از آنجایی که کارتریج تیغه ای در طراحی پمپ‌هیدرولیک استفاده می شود و نقش مهمی در عملکرد آن دارد، بنابراین، آن را با نام هایی مانند پمپ تیغه ای یا پمپ پره ای نیز می شناسند.

پمپ‌کارتریجی، فشار متوسطی دارد و در صنعت هیدرولیک کاربردهای بسیاری را به خود اختصاص می دهد. از سویی دیگر، این پمپ ها طیف وسیعی دارند که همگی به فرآیند هیدرولیک نسبت داده می شوند.  پره ای هیدرولیک، از نظر دبی خروجی، قادر هستند تا دارای دبی ثابت و یا دبی متغیر باشند.

عملکرد قوی در پمپ پره ای یا کارتریجی هیدرولیک
عملکرد قوی در پمپ پره ای یا کارتریجی هیدرولیک

ویژگی های پمپ هیدرولیک پره ای

از جمله مشخصات مهم و ویژگی های قابل توجه در این نوع از پمپ های هیدرولیک این است که دارای یک روتور شکاف دار می باشند که پره های پمپ در آن قرار می گیرند. این در حالی است که تیغه ها می توانند به داخل یا خارج بلغزند.

همچنین پره ای هیدرولیک، به عنوان یک نیروی گریز از مرکز عمل می کند. بنابراین، صدای تولید شده، بسیار کمتر از پمپ های دنده ای است. از سویی دیگر، قابلیت تعویض کارتریج پمپ وجود داشته و بدنه آن نیز با طراحی فشرده ای همراه است.

نوع عملکرد پمپ هیدرولیک پره ای

مکانیسم عملکرد پمپ‌کارتریج بسیار ساده است. در پره ای هیدرولیک، نیروی گریز از مرکز بر اساس چرخش محور پمپ متصل به موتور الکتریکی ایجاد می شود. بر اثر این نیرو، تیغه های پمپ (Vane) که در داخل شیار قرار دارند، به سمت بیرون و محفظه کارتریج حرکت کرده و آن را با سطح رینگ در تماس نگه می دارند.

در ابتدای حرکت و جایی که فضای بین روتور و حلقه بادامک افزایش می یابد، حجم افزایش یافته و فشار کاهش می یابد. در نتیجه، در  پره ای هیدرولیک، سیال از مخزن به سمت ورودی پمپ و درگاه مکش، حرکت می کند.

به دنبال حرکت محور پمپ در نیم دور دوم، پره ها به تدریج در اثر تماس با سطح حلقه بادامک، به شیار باز می گردند و در اثر کاهش حجم، روغن به سمت مجرای خروجی رانده می شود.

اجزای پمپ های هیدرولیک  پره ای

پمپ کارتریجی یا پره ای هیدرولیک، از نظر ساختاری به چهار بخش کلی تقسیم بندی می شود که شامل شافت، پوسته، کارتریج و لوازم جانبی است.

پوسته پمپ‌ پره ای یدرولیک:

به طور معمول، جنس پوسته نگهدارنده در این نوع از پمپ، از چدن بوده که دارای مقاومت بالا و آسیب پذیری اندکی است و کارتریج در درون آن قرار می گیرد.

کارتریج پمپ پره ای:

کارتریج در   پره ای هیدرولیک شامل تعدادی تیغه هایی در اندازه کوچک، روتور، ساچمه، پلیت های ریز و رینگ نگه ‌دارنده می باشد.

شافت پمپ پره ای هیدرولیک:

شافت در این نوع از پمپ، جهت کوپل، به الکتروموتور متصل بوده و در بخش میانی، به وسیله بلبرینگ به پوسته متصل می شود و در بخش بالایی، اتصال با روتور را دارد.

قطعات و اجزای انواع پمپ پره ای هیدرولیک
قطعات و اجزای انواع پمپ پره ای هیدرولیک

لوازم جانبی در پمپ کارتریجی هیدرولیک:

در پمپ‌کارتریجی یا پره ای هیدرولیک، بلبرینگ شافت، کاسه ‌نمد شافت، سیل ‌ها و اورینگ ‌های آب ‌بندی و … از لوازم جانبی آن به شمار می آیند.

نکات کلیدی در خرید پمپ پره ای هیدرولیک

باید توجه داشته باشید که هنگام انتخاب نوع پمپ هیدرولیک، نوع سیالی که در این پمپ مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار مهم است. سیالاتی که عموماً ساینده هستند، نباید در این پمپ کارتریجی یا پره ای هیدرولیک استفاده شوند. این باعث کاهش عمر دستگاه می شود.

خرید پمپ کارتریجی یا پره ای هیدرولیک
خرید پمپ کارتریجی یا پره ای هیدرولیک

ضمن آن که این پمپ، برای سیالاتی که چسبندگی یا ویسکوزیته بالا دارند، توصیه نمی شود. ضمن آنکه در مواردی مانند مدار فشار قوی نیز کاربرد ندارد. این پمپ، در سیستم هایی که دارای سرعت کمتر از 600 هستند نیز مورد استفاده قرار نمی گیرند. توصیه می شود در خصوص خرید پمپ‌کارتریجی یا پره ای هیدرولیک، با کارشناسان ما در تماس بوده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

× مشاوره تخصصی