تجارت صنعت امید آریا

کاربرد و مکانیسم انواع شیر سه حالته هیدرولیک

انواع متنوعی از شیرهای کنترل هیدرولیکی در بازار موجود است. شیر سه حالته هیدرولیک یکی از تاثیرگذار ترین انواع شیر در سیستم هیدرولیکی، محسوب می شود. این شیرها ابزار های مکانیکی هستند که برای تنظیم جریان سیال در یک مدار یا یک سیستم هیدرولیک کاربرد دارند. از انواع مختلف آن می توان برای بستن کامل یک خط، برای هدایت مجدد سیال تحت فشار یا برای کنترل سطح جریان به یک منطقه خاص استفاده کرد. این شیرها که در طیف گسترده ای از انواع و حالت ها طراحی شده اند، به صورت دستی کنترل می شوند.

در بسیاری از سیستم های هیدرولیک، فشار سیال بالاتر از 3000 psi است. بنابراین اغلب آنها توانایی تحمل مقادیر زیادی از فشار ناشی از سیال را دارند. به همین دلیل این شیر ها اغلب از فولاد، آهن یا سایر فلزات ساخته می شوند که دارای استحکام کافی برای مقاومت در برابر این نوع فشار می باشند.

انواع شیرهای هیدرولیک

شیرهای هیدرولیک مانند شیر سه حالته هیدرولیک، به شکل های مختلفی تولید می شوند. مدل های توپی، پروانه ای، سوزنی و جهت دار از این دست هستند. اما به طور کلی سه نوع شیر هیدرولیک از نظر کاربرد را می توان نام برد.

  • انواع شیر کنترل فشار هیدرولیک
  • شیر کنترل جریان هیدرولیک
  • شیرهای کنترل جهت هیدرولیکی

شیر سه حالته هیدرولیک نیز از یکی از انواع شیرهای ذکر شده می باشد. این شیرها به دو صورت دستی و برقی طراحی می شوند. شیرهای کنترل، شیر برقی دوپلوماتیک، پونار، پیلوت دار و شیرهای یک طرفه از انواع دیگر آن می باشند. دریچه ‌های کنترل فشار هیدرولیک برای تنظیم فشار سیالی که از سیستم‌ های هیدرولیک عبور می ‌کند، طراحی شده اند. برای جلوگیری از افزایش فشار که منجر به نشتی سیال هیدرولیک یا ترکیدگی لوله ها می شود، انواع شیر هیدرولیکی مانند شیر سه حالته هیدرولیک نقش کلیدی دارند. آنها همچنین برای حفظ فشار تنظیم شده در بخشی از مدار هیدرولیک نیز کاربرد دارند.

خرید شیر سه حالته هیدرولیک برای کنترل جریان سیال
خرید شیر سه حالته هیدرولیک برای کنترل جریان سیال

کاربرد شیر سه حالته برای کنترل جریان هیدرولیک

همانطور که گفته شد شیرهای کنترل جریان هیدرولیک، برای تنظیم سرعت جریان سیال هیدرولیک در یک سیستم هیدرولیک کاربرد دارند. اغلب شیرها مانند شیر سه حالته هیدرولیک، دارای پورت هستند که می توان آن را به دلخواه تنظیم کرد. این کار برای این صورت می گیرد که تغییری در سرعت جریان از طریق شیر ایجاد شود. یک نمونه از این نوع شیر هیدرولیک در مدارهای کنترل دستگاه هایی مانند سیلندر ها، موتور ها یا محرک ها به کار می رود.

انواع مختلف شیرهای کنترل جریان هیدرولیک شامل شیرهای کنترل جریان ثابت، شیر های کنترل جریان قابل تنظیم، شیرهای کنترل جریان گاز و شیرهای کنترل جریان جبران شده در یک سیستم هیدرولیکی کاربرد دارند. مکانیسم کنترل جریان در این شیرها بر اساس طراحی مکانیکی شیر متفاوت خواهد بود.

انواع شیرهای کنترل هیدرولیکی
انواع شیرهای کنترل هیدرولیکی

مکانیسم شیرهای کنترل جریان هیدرولیک

دریچه های کنترل جریان هیدرولیک برای هدایت سیال در مدار یا سیستم، به دستگاه های مختلف نیاز دارند. انواع شیر سه حالته هیدرولیک را می توان برای کنترل سرعت، جهت یا شتاب یک محرک استفاده کرد. شیرهای کنترل جهت هیدرولیک پیچیده ممکن است چندین پورت داشته باشند.

یک سیستم هیدرولیک فقط با استفاده از سوپاپ می تواند کار کند. بنابراین همیشه باید به دنبال مرغوب ترین نوع شیر هیدرولیک باشید. اندازه شیر مورد نیاز با توجه به حداکثر جریان عبوری از سیستم و حداکثر فشار سیستم تعیین می شود. این شیرها در اندازه های مختلف و بر اساس استانداردهای بین المللی ساخته می شوند. می توانید از شیرهای هیدرولیک برای فشار معین یا تنظیم جهت و جریان سیال استفاده کنید. همانطور که می دانید انواع این شیر مانند شیر سه حالته هیدرولیک هر کدام کاربرد مشخصی در صنعت دارند. از این رو با توجه به نیاز خود می توانیم نسبت به خرید شیر اقدام کنیم.

مکانیسم انواع شیر کنترلی
مکانیسم انواع شیر کنترلی

کاربرد شیر سه حالته هیدرولیک به چه صورت است؟

شیرهای هیدرولیکی مختلف به شکل های مختلفی عمل می کنند. برخی از آن ها اجازه جریان آزاد را در یک جهت می دهند و جریان را در جهت مخالف مسدود می کنند. شیر کنترل برای جهت گیری جریان به طور منظم به یک جهت خاص، استفاده می شود. سوپاپ های کنترل فشار نیز در یک فشار معین، جریان را سوئیچ می کنند. فشار سوئیچینگ ممکن است روی شیر تنظیم شود. کاربرد شیر سه حالته هیدرولیک نیز با توجه به صنایع مختلف، متفاوت است.

برای خرید شیر هیدرولیک میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

× مشاوره تخصصی