تجارت صنعت امید آریا

صفر تا صد معرفی پمپ هیدرولیک

تقریباً هر سیستم هیدرولیک دارای یک پمپ هیدرولیک است. اما پمپ هیدرولیک در یک سیستم چقدر اهمیت دارد و دقیقا چه کاری انجام می دهد؟ پمپ های هیدرولیک متنوعی در بازار وجود دارد که بسته به کاربرد، فشار مورد نیاز و بسیاری از عوامل دیگر متفاوت است. در نظر گرفتن این عوامل هنگام انتخاب پمپ، عملکرد بهینه را تضمین می کند. پمپ‌هیدرولیک جزء یک سیستم است که نیروی مکانیکی را به انرژی هیدرولیک تبدیل می کند. انرژی هیدرولیک مخلوطی از فشار و جریان است که سیستم را قادر به کار می کند و برای این که به درستی کار کند به فشار و جریان نیاز دارد و بدون این که هر دو با هم کار کنند نمی توان به عملکرد دست یافت. پمپ حرکت سیال را ایجاد ولی فشاری ایجاد نمی کند. نکته کلیدی در مورد پمپ های هیدرولیک این است که پمپ ها جریان تولید می کنند و فشار در برابر جریان مقاوم است.

فروشگاه تجارت صنعت امید آریا، یکی از قدیمی ترین فعالان در حوزه هیدرولیک و پنوماتیک و تامین کننده قطعات هیدرولیک از جمله جک هیدرولیک ، پمپ هیدرولیک ، یونیت هیدرولیک می باشد.

اصل کار پمپ هیدرولیک

پمپ های هیدرولیک بر اساس اصل جابجایی کار می کنند و دو کارکرد اصلی دارند و در درجه اول یک مکش ایجاد می کنند. همچنین، پمپ‌هیدرولیک با اختلاف فشاری که ایجاد می کند، روی روغن هیدرولیک مخزن روغن اثر خلاء ایجاد می کند و روغن هیدرولیک جذب شده از مخزن با این اثر بین قطعات داخل پمپ فشرده می شود. بنابراین، افزایش فشار فراهم می شود.

انواع پمپ های هیدرولیک چیست؟

طیف گسترده ای از اصول طراحی و تنظیمات پشت پمپ های هیدرولیک وجود دارد. هر پمپی نمی تواند تمام نیازها را برآورده کند، برای این کار 3 نوع پمپ مختلف وجود دارد. پمپ های دنده ای، پمپ های پره ای، پمپ های پیستونی. حال بیایید انواع پمپ های هیدرولیک را بررسی کنیم.

نام اجزای پمپ هیدرولیک به لاتین
نام اجزای پمپ هیدرولیک به لاتین

پمپ های دنده ای

پمپ های دنده ای به دنده خارجی یا دنده داخلی تقسیم می شوند که ساده هستند و شامل دو چرخ دنده است که با یکدیگر کار می کنند. روغن با چرخ دنده ها از خط مکش، مکیده شده و سپس بین چرخ دنده ها گرفته شده و به خط فشار هدایت می شود و می تواند تا فشار 200 بار برود. این نوع پمپ‎‌‌‌هیدرولیک به دلیل اقتصادی بودن به راحتی در بازار یافت می شود و عیب آن، این است که در فشارهای بالا راندمان پایینی از خود نشان می دهد و عمر مفید آن ممکن است کم باشد.

 پمپ های پره ای

پمپ های پره ای دارای جابجایی متغیر هستند. آن ها می توانند تا فشار 100 بروند و بیشتر در ماشین ابزار و مدارهای هیدرولیک که در مناطق بسته کار می کنند ترجیح داده می شوند. این نوع پمپ‌هیدرولیک برخلاف پمپ های دنده ای، سطح صدای کمی دارند اما عملکرد مکش آن نسبت به سایر پمپ ها کمتر است.

نمونه ای از پمپ هیدرولیک پره ای
نمونه ای از پمپ هیدرولیک پره ای

پمپ های پیستونی

پمپ هیدرولیک پیستونی از انواع پمپ هایی است که بیش ترین راندمان را در بین انواع پمپ های هیدرولیک دارند و می تواند بالاترین فشار را ایجاد کند.

پمپ‌هیدرولیک در یک سیستم چقدر اهمیت دارد؟

برخی می گویند که پمپ به عنوان قلب تپنده هر سیستم هیدرولیک عمل می کند. این به دلیل نقش آن در تامین جریان به سایر اجزا است که اجازه می دهد در صورت وجود مقاومت در برابر جریان، فشار ایجاد شود. یک جزء اصلی در یک سیستم هیدرولیک، اهمیت نقش آن را برجسته می کند و حتی آسیب جزئی به یک پمپ هیدرولیک می تواند بر عملکرد و کارایی آن تأثیر بگذارد.

پمپ هیدرولیک در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد
پمپ هیدرولیک در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد

تعمیر و نگهداری پمپ‌هیدرولیک

نگهداری از تمام اجزای هیدرولیک حیاتی است. عدم تعمیر و نگهداری از آن می تواند مشکلات بزرگی برای سیستم هیدرولیک ایجاد کند. بسیاری از شرکت ها تعمیر و سرویس پمپ هیدرولیک را ارائه می دهند، بنابراین اگر پمپ شما به دلیل فرسودگی عمومی خراب شود یا مشکلی در سیستم شما وجود داشته باشد، می توانید تماس بگیرید.

باید از پمپ هیدرولیک به خوبی نگهداری کرد.
باید از پمپ‌هیدرولیک به خوبی نگهداری کرد.

 

مطالب مرتبط:

× مشاوره تخصصی