تجارت صنعت امید آریا

انواع پمپ هیدرولیک از برترین پمپ های صنعتی

پمپ هیدرولیک دنده ای که نام دیگر آن پمپ چرخ دنده ای می باشد، یکی از پرکاربردترین پمپ های هیدرولیک است که به انواع و اقسام گوناگونی تقسیم می گردند و جزئی از پمپ های جابجایی مثبت محسوب می شوند. اگر شما جزء افرادی هستید که به دنبال پمپ های قدرتمند جهت انواع سیالات همانند روغن و آسفالت، صنعت ماشین آلات راه‌سازی، برای پر کردن انواع روغن ها و سوخت ها می باشید، ما پیشنهاد می کنیم که حتماً از پمپ های دنده ای هیدرولیک استفاده کنید که می توانند انتخابی بسیار کاربردی و مناسب باشند. در ادامه شما را با ویژگی و انواع این پمپ ها آشنا خواهیم کرد.

با عملکرد پمپ هیدرولیک دنده آشنا شوید

پمپ هیدرولیک‌دنده ای با توجه به اینکه در گروه پمپ های جابجایی مثبت قرار می گیرد، از ویژگی های قابل توجهی برخوردار می باشد. این پمپ ها در هر بار چرخش حجم معینی از سیالات را از داخل پمپ عبور می دهند. یکی از توانایی های قابل توجه پمپ های هیدرولیک فشار کاری بالا و محدوده وسیعی از پمپاژ است که متناسب با عملکردی که ارائه می‌دهند، از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار هستند.

از جمله کاربردهای پمپ هیدرولیک دنده ای می توانیم به سهولت در نگهداری و تعمیرات، عملکرد بسیار بالا و همچنین قابلیت چرخش از هر دو طرف، اتصال آسان با فلنچ، کار کردن با طیف بسیار گسترده‌ای از سیالات به همراه ویسکوزیته های گوناگون پیوسته و بدون پالس و غیره اشاره نماییم که در صنایع یکی از محبوب ترین پمپ ها محسوب می شوند.

همانطور که اشاره کردیم پمپ های دنده ای از نوع هیدرولیک عملکرد خوبی دارند اما برای افزایش طول عمر آن ها توجه کنید که همیشه از روغن‌های تمیز و بدون هیچ گونه آلودگی استفاده کنید. علاوه بر آن هیچ گاه اجازه ندهید که پمپ هیدرولیک‌دنده ای خشک و بدون هیچ‌گونه روغنی به کار کرد خود ادامه دهد‌.

انواع پمپ های هیدرولیک‌دنده ای

زمانی که برای مصارف خود پمپ هیدرولیک دنده ای را انتخاب می کنید با دو گروه اصلی این تجهیزات روبرو خواهید بود که می توانیم به پمپ دنده ای خارجی و پمپ دنده ای داخلی اشاره کنیم.

انواع پمپ های هیدرولیک دنده ای
انواع پمپ های هیدرولیک‌دنده ای
  1. پمپ دنده ای خارجی

با توجه به آمار به دست آمده این پمپ ها جزء پرفروش ترین پمپ های دنده ای هیدرولیکی محسوب می گردند و دلیل آن را نیز می توانیم به قیمت بسیار مناسب، عملکرد و سرعت بالا، برخورداری از ویسکوزیته و محدوده دمای گسترده و همچنین به ایجاد  فشار بالا با توجه به حجم کم مواد اشاره کنیم. این پمپ ها از دو چرخ دنده و یک شفت تشکیل شده‌اند و معمولاً برای پمپاژ مواد انواع روغن های خوراکی، حلال ها، پمپاژ آب و روغن های سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  1. پمپ دنده ای داخلی

از دیگر پمپ هیدرولیک دنده ای می توانیم به پمپ دنده ای هیدرولیک داخلی اشاره کنیم که یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن ها ایجاد سر و صدای بسیار کم در حین کارکرد است. یعنی به راحتی در محیط های بسته نیز می توان این وسیله را به کار برد. از این پمپ ها معمولاً جهت پمپ کردن صابون، سیالات روغن، الکل ها و حلال ها، گازوئیل، بنزین و غیره استفاده می کنند.

پمپ دنده ای هیدرولیک داخلی
پمپ دنده ای هیدرولیک داخلی

پمپ دنده داخلی از چه مزایایی برخوردار می باشد؟

پمپ هیدرولیک‌دنده ای داخلی توانایی این را دارد که در هر دو جهت بچرخد. علاوه بر آن پمپ های دنده داخلی از وزن نسبتاً پایینی برخوردار هستند و همین موضوع باعث شده است که در سیال هایی با ویسکوزیته های گوناگون کارکرد موثری از خود نشان دهند. از دیگر مزایای آن می توانیم به کم صدا بودن پمپ های داخلی نسبت به پمپ های خارجی اشاره کنیم. توجه کنید تعمیر و همچنین نگهداری این پمپ ها بسیار آسان است و در زمان تعمیرات نیاز به هزینه های بسیار کمی دارند تا همانند اول کار کنند.

کم صدا بودن پمپ های داخلی
کم صدا بودن پمپ های داخلی

جمع بندی نهایی

پمپ هیدرولیک‌دنده ای چه در دسته داخلی قرار بگیرد و چه خارجی، هر دو در دسته های پمپ چرخشی قرار گرفته و برای مصارف صنعتی کاربرد های فراوانی دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مشخصات فنی و انواع مدل های گوناگون آن در برندهای متنوع می توانید با کارشناسان تجارت صنعت امید آریا در ارتباط باشید.

برای  خرید پمپ هیدرلیک و استعلام قیمت پمپ هیدرولیک میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

× مشاوره تخصصی