تجارت صنعت امید آریا

پمپ هیدرولیک شویینگ؛ کلاس فشرده، عملکرد بالا و راندمان انرژی مناسب

کمپانی SCHWING یک مجموعه آلمانی با سابقه بیش از 80 سال در زمینه تولید و طراحی سیستم های هیدرولیک می باشد و پمپ هیدرولیک شویینگ بیش از نیم قرن است که با موفقیت در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. این پمپ‌ها قادرند مقادیر زیادی از سیالات با گرانروی بالا (مانند بتن) را در فواصل طولانی عمودی و افقی پمپاژ کنند؛ به همین جهت در اغلب صنایع آن ها را با عنوان پمپ بتن شووینگ نیز می شناسند. پمپ هیدرولیک شویینگ یکی از گزینه های قابل اعتماد در پروژه های ساختمانی و مهندسی عمران است که در سازه های بتنی به منظور حمل و نقل بتن های قابل پمپاژ و تحت فشار در محیط های کارگاهی با شرایط سخت و آب و هوای تهاجمی (اعم از شرایط خشکی و دریا) مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین دلایلی که سبب شده است پمپ های بتن شویینگ جزء گزینه های پر کاربرد برای مقاصد مذکور باشند، مقرون به صرفه بودن آن هاست. علاوه بر این پمپ هیدرولیک شویینگ مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

مشخصات عمومی پمپ هیدرولیک شویینگ

این دسته از پمپ های هیدرولیک از نوع پمپ های هیدرولیک پیستونی از نوع محوری خمیده با جا به جایی متغیر هستند که به طور خاص برای انجام فعالیت های صنعتی متوسط و بزرگ طراحی شده اند. کاربرد اصلی پمپ هیدرولیک شویینگ در مدار های هیدرولیک باز است، به همین جهت در آن ها از مکانیسم دبی متغیر استفاده شده است تا از خطر اضافه بار موتور محرک جلوگیری شود؛ گاورنر اتوماتیک، خروجی موتور را به طور بهینه به جریان روغن و فشار روغن تقسیم می کند و به پمپ بتن اجازه می دهد تا در بهترین سطح خروجی ممکن کار کند. تجهیزات هیدرولیک شوینگ با پمپ تغذیه کار نمی کنند (این سیستم با افزایش مصرف سوخت، قدرت محرکه خود را از دست می دهد)؛ پمپ هیدرولیک شویینگ به گونه ای طراحی شده است که از حداقل مقدار سوخت برای عملکرد خود استفاده کند تا بازده سرمایه گذاری بهتر و محیط زیست سالم تر را تضمین نماید.

پمپ هیدرولیک شویینگ برای پمپاژ بتن

پمپ هیدرولیک شویینگ برای پمپاژ بتن

یکی از محاسن استفاده از پمپ هیدرولیک SCHWING این است که در فاصله بین کار پمپاژ، لوله اصلی هیدرولیک، بدون فشار کار می کند و روغن را بدون فشار به مخزن باز می گرداند؛ در نتیجه به سیستم تبادل حرارت کمک می کند. همچنین ویژگی های محافظ نویز باعث کاهش صدای پمپ هیدرولیک شویینگ می شود. پانل کنترل ارگونومیک تمام داده های عملیاتی را نمایش می دهد و رابط بصری اپراتورها را قادر می سازد تا عملکرد پمپ بتن را به سرعت یاد بگیرند.

نمای شماتیک پمپ هیدرولیک پیستونی شویینگ با جا به جایی متغیر

نمای شماتیک پمپ هیدرولیک پیستونی شویینگ با جا به جایی متغیر

ویژگی های تخصصی پمپ هیدرولیک شویینگ

دریچه (والو) سنگی

دریچه مورد استفاده در این پمپ ها از نوع RL-Rock valve و محصول شرکت SCHWING R&D است. این دریچه سنگی مقاوم و قابل اعتماد برای پمپاژ سیالات چگال با گرانروی بالا (علی الخصوص مخلوط های سفت و سخت بتن) بسیار مناسب است. به همین جهت پمپ هیدرولیک شویینگ گزینه ایده آلی در واحد های پمپاژ طولانی مدت بتن به حساب می آیند.

شیر سوئیچینگ سریع

مدار سوئیچینگ اختصاصی با طراحی فشرده (Compact) قابلیت عملکرد سریع دریچه سنگی را تضمین می کند.

قابلیت کنترل از راه دور

پمپ بتن شویینگ به طور استاندارد با سیستم کنترل از راه دور کابلی با فاصله 10 متری ارائه می شود، اما در صورت تمایل می توان این فاصله را افزایش داد.

سیستم کنترل یکپارچه (Integrated Control Block)

سیستم کنترل پمپ هیدرولیک شویینگ به صورت یک درایو یکپارچه طراحی شده است تا فرآیند استفاده از این پمپ ها به سادگی امکان پذیر باشد (قابلیت کاربری ساده، قابل اعتماد و بادوام).

اجزای پمپ هیدرولیک پیستونی شویینگ با جا به جایی متغیر

اجزای پمپ هیدرولیک پیستونی شویینگ با جا به جایی متغیر

فرایند تعمیر و نگهداری آسان و کم هزینه

یکی از اهداف اصلی کمپانی SCHWING در طراحی و عرضه این نوع پمپ ها، کاربری بهینه آن ها بوده است؛ از همین رو دوام و کارایی پمپ هیدرولیک‌شویینگ مطابق با بالاترین استاندارد های جهانی است. از سوی دیگر دسترسی آسان به تمام قطعات دستگاه، راه اندازی مجدد این سیستم های هیدرولیک را در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه تضمین می کند.

قابلیت پمپاژ

پمپ هیدرولیک‌شویینگ دارای دو سیلندر دیفرانسیل و قابلیت پمپاژ قوی است. ظرفیت ترکیبی و عملکرد فوق العاده این پمپ های پیستونی، خروجی بالای مدار هیدرولیک باز را تضمین می کند.

مدار پمپاژ پمپ هیدرولیک شویینگ

مدار پمپاژ پمپ هیدرولیک‌شویینگ

بزرگترین مزیت طراحی SCHWING در ساخت پمپ های بتن این است که حداکثر میزان خروجی سیال را با حداقل تعداد ضربات ارائه می کند تا افزایش عمر پیستون ها و به طور کلی پمپ هیدرولیک‌شویینگ را در پی داشته باشد. علاوه بر این، می توان از شیر حذف دستی برای تنظیم دقیق پمپ به منظور تنظیم نرخ ضربه و خروجی مستقل از گاورنر خودکار استفاده کرد.

برای  خرید پمپ هیدرلیک و استعلام قیمت پمپ هیدرولیک میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

× مشاوره تخصصی