تجارت صنعت امید آریا

روانکاری ابزار صنعتی با استفاده از پمپ گریس هیدرولیکی

به طور کلی پمپ گریس هیدرولیکی نوعی پمپ پیشرفته بوده و به منظور روانکاری ابزار صنعتی و بهره گیری از گریس برای یک یا چند قسمت مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از این محصول اغلب برای ساخت تجهیزات خودرو استفاده شده و عملکرد آن متناسب با سطح ویسکوزیته گریس متفاوت می باشد.

بررسی پمپ گریس هیدرولیکی

پمپ گریس هیدرولیک در حقیقت یکی از پرکاربردترین ابزار برای گریس کاری بوده و از قابلیت های گوناگونی در این زمینه برخوردار می باشد. این مدل پمپ دارای حجم و وزن کمتری بوده و انتخاب مناسبی برای شیرهای کوچک می باشد. همچنین این محصول جهت تزریق روغن، روانکاری و آب بندی طراحی شده و در انواع مختلف دسته بندی می شود. پمپ گریس هیدرولیکی به منظور گریس کاری انواع مختلف یاتاقان ها، چرخ دنده ها، بلبرینگ ها و تجهیزات صنعتی انواع ماشین آلات کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان نوعی ماده روان کننده شناخته می شود. از طرفی این محصول دارای غلظت بالایی بوده و از خصوصیات منحصر به فردی نیز برخوردار می باشد. گریس در حقیقت موجب کاهش نیروی اصطکاک دستگاه و جلوگیری از ایجاد ساییدگی در یاتاقان ها شده و دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر نشتی، خوردگی و سطوح سخت می باشد.

مواد افزودنی مفید مصرفی برای گریس ها
مواد افزودنی مفید مصرفی برای گریس ها

کاربرد پمپ های گریس هیدرولیکی

حباب های موجود داخل سیستم پمپ گریس هیدرولیکی در حقیقت موجب افزایش کارایی و عملکرد دستگاه، کاهش سایش، کنترل دما و عدم نیاز به تعمیر می شود. همچنین به منظور کاهش میزان آلودگی هوا و جلوگیری از افزایش اثرات مضر آن می توانید از این نوع گریس برای انواع دستگاه های صنعتی و ماشین آلات کشاورزی مورد نظر استفاده کنید. این محصول از هزینه کمتری نسبت به سایر پمپ ها برخوردار بوده و مقرون به صرفه می باشد.

مزایا پمپ های گریس هیدرولیکی

  1. گریس کاری مفید: پمپ گریس هیدرولیکی دارای نوعی سیستم روانکاری چند نقطه ای بوده و برای انواع گریس کاری با اندازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین با گریس کاری مناسب و مفید موجب افزایش راندمان دستگاه و تجهیزات مصرفی می شوید.
  2. افزایش ماندگاری و نگهداری آسان: با ذخیره گریس داخل مخزن پمپ می توانید به افزایش ماندگاری دستگاه و صرفه جویی در میزان انرژی کمک کنید.
  3. بهره گیری از افزودنی های مناسب: با بهره گیری از سیستم متمرکز پمپ گریس هیدرولیکی موجب کاهش مواد بازدارنده اکسایش و سایش دستگاه می شوید. همچنین استفاده از این نوع افزودنی به افزایش طول عمر تجهیزات صنعتی نیز کمک می کند.
  4. عملکرد اقتصادی: خرید گریس پمپ در حقیقت موجب صرفه جویی در هزینه های مربوط به تاسیسات شده و نیاز به روغن کاری را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد.
 استفاده از پمپ گریس هیدرولیک جهت روانکاری
استفاده از پمپ گریس هیدرولیک جهت روانکاری

دلایل نیاز به روانکاری

کاهش میزان اصطکاک دستگاه و کنترل میزان حرارت و آلودگی هوا در محیط های مختلف

– کاهش هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری تجهیزات مصرفی

– عدم نیاز به روانکاری بلبرینگ ها و سایر تجهیزات دستگاه با استفاده از پمپ گریس هیدرولیکی و افزایش عملکرد کاری سیستم

– کاهش میزان اکسیداسیون برای سطوح فلزی، کنترل دما و افزایش طول عمر تجهیزات

– محافظت از قطعات فلزی در برابر زنگ زدگی، خوردگی، سایش و واکنش های شیمیایی

– کاهش میزان ضربات ناشی از حرکات مکانیکی و محافظت از قطعات دستگاه

نکاتی که برای نگهداری و استفاده از پمپ های گریس هیدرولیکی باید در نظر گرفته شود

  1. به منظور انتخاب صحیح حجم دستگاه بهتر است میزان گریس مورد نظر را از قبل مشخص کنید.
  2. از نوعی گریس با میزان ویسکوزیته مناسب استفاده کنید چرا که انتخاب نامناسب موجب ایجاد مشکل برای بلبرینگ ها می شود.
  3. از ترکیب گریس قدیمی و تازه خودداری کنید.
  4. پیش از استفاده بهتر است قسمت خروجی پمپ را به خوبی چک کرده و آلودگی های موجود را از بین ببرید.
  5. این محصول را در محل خشک و خنک نگهداری کنید تا منجر به ایجاد نشتی نشود.
قطعات مصرفی برای پمپ هیدرولیک
قطعات مصرفی برای پمپ هیدرولیک

کلام آخر

بنابراین پمپ گریس‌هیدرولیکی نوعی پمپ پرکاربرد در زمینه حفاظت از تجهیزات صنعتی بوده و به منظور روانکاری قطعات مصرفی برای انواع ماشین آلات مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این محصول دارای غلظت بالایی بوده و موجب کاهش میزان اصطکاک، سایش، خوردگی و زنگ زدگی قطعات نیز می شود.

تجارت صنعت امید آریا وارد کننده انواع پمپ های هیدرولیک و لوازم جانبی آن می باد.برای خرید پمپ هیدرولیک و قطعات آن میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

× مشاوره تخصصی