تجارت صنعت امید آریا

طرز کار با پمپ یونیت هیدرولیک

پمپ یونیت هیدرولیک در ماشین آلاتی بکار می رود که نیرو آن توسط سیال هیدرولیک کنترل شود. یونیت هیدرولیک شامل قطعه هایی از جمله مخزن روغن، پمپ، شیرهای کنترل فشار، الکتروموتور و سایر قطعات جانبی است. آنها وظیفه دارند تا انرژی و قدرت سیستم های هیدرولیکی را تامین کنند. این پمپ انرژی مکانیکی خود را از موتور دریافت می کند و سپس آن را به انرژی هیدرولیکی تبدیل می کند. پمپ با چرخش خود، بین ورودی و خروجی خود فشاری تولید می کند و مخزن، روغن سیستم را تامین می کند. پمپ یونیت دارای انواع مختلفی است که شامل، کارتریجی، پیستونی و دنده ای می شود. یونیت های هیدرولیکی نام دیگری چون پاور پک هیدرولیک نیز دارند. در ادامه با نحوه کارکرد و کاربردهای آن بیشتر آشنا می شوید.

کاربرد یونیت های هیدرولیک در صنایع

پمپ‌یونیت هیدرولیک در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. در زیر مهمترین صنایع که از این سیستم استفاده می کنند را مشاهده می کنید.

  • ماشین آلات کشاورزی
  • ماشین آلات صنعتی
  • بالابرها
  • درها
  • دستگاه های پرس
  • سیزر لیفت ها
  • تراکتورها

اجزای تشکیل دهنده پمپ یونیت هیدرولیک

مخزن روغن هیدرولیک مهمترین بخش سیستم یونیت‌هیدرولیک است. چون روغن را در خود نگهداری می کند. همچنین پمپ یونیت هیدرولیک برای اینکه سیالات هیدرولیکی حرکت کنند، مناسب است. موتور که قلب تمامی سیستم ها است، انرژی مورد نیاز دستگاه های هیدرولیکی را تامین می کند. شیر فشار شکن از دیگر اجزای تشکیل دهنده یونیت‌هیدرولیک است. وظیفه اش این است که فشار سیستم را کنترل کند تا آسیب بیش از حد به اجزای سیستم وارد نشود. در ادامه با سایر اجزای آن آشنا می شوید.

رگولاتور از دیگر قسمت های پمپ یونیت هیدرولیک بوده که برای تنظیم و کنترل فشار است. خطوط فشار برای انتقال مایعاتی می باشد که در پمپ تحت فشار قرار می گیرند. به طور کلی یونیت های الکترونیکی برای این که بتوانند پمپ را به کار بیاندازند، به سه طریق آن را انجام می دهند. آنها شامل موتورهای الکترونیکی، موتورهای احتراقی و موتورهای پنوماتیکی است.

اجزای الکتروموتور و پمپ ها به صورت کنار، زیر یا عمود بر مخزن قرار می گیرند
اجزای الکتروموتور و پمپ ها به صورت کنار، زیر یا عمود بر مخزن قرار می گیرند

کاربرد پمپ یونیت هیدرولیک

صنایع متفاوتی از این پمپ های یونیت‌هیدرولیک استفاده می کنند. این صنایع برای این که به دستگاه های خود نیرو و قدرت بیشتری بدهند، از پمپ یونیت هیدرولیک استفاده می کنند. پس چنین پمپ هایی را بر اساس نیاز، چینش می کنند تا الکتروموتورها و شیرآلات به بهترین شکل کار کنند. قطعاتی که در چنین دستگاه هایی در کنار پمپ بکار می رود، می تواند بر روی قیمت آن نیز تاثیر گذار باشد. برای این که بتوانید یک پمپ هیدرولیکی مناسب را پیدا کنید، باید به قطعات به کار رفته در آن توجه کنید. شما چنین سیستمی را در منبع تغذیه آسانسورها، جک ها و ماشین آلات کاغذسازی مشاهده می کنید.

صنایع متفاوتی از این پمپ های یونیت هیدرولیک استفاده می کنند
صنایع متفاوتی از این پمپ های یونیت‌هیدرولیک استفاده می کنند

طرز کار کردن پمپ های یونیت‌هیدرولیک

یونیت های هیدرولیکی با پمپ روغن از مخزن باعث می شوند که سیلندرها و هیدروموتورها به حرکت دربیایند. سپس باید اطلاعات حرکتی را در آورد. همان طور که در قبل گفته شد؛ نحوه چینش اجزای آن در پمپ یونیت‌هیدرولیک بسیار تاثیرگذار است. اجزای الکتروموتور و پمپ ها به صورت کنار، زیر یا عمود بر مخزن قرار می گیرند. بهترین چینش زمانی است که الکتروموتور به صورت عمود بر مخزن باشد. چون فضای بسیار کمی را اشغال می کند. پمپ ها داخل روغن شناور هستند که همین امر منجر به کاهش سر و صدا می شود. همچنین در زمان هایی که پمپ دچار نشتی شود، داخل مخزن ریزش می کند که در کاهش هدر رفتن آن بسیار تاثیرگذار است.

مخزن روغن هیدرولیک مهمترین بخش سیستم یونیت هیدرولیک است
مخزن روغن هیدرولیک مهمترین بخش سیستم یونیت‌هیدرولیک است

ویژگی های یونیت‌هیدرولیک 

فروش و طراحی یونیت‌هیدرولیک نیازمند تجربه و اطلاعات بسیار بالا است. همچنین آنها دارای ویژگی هایی هستند که باید از آنها اطلاع داشته باشید. مهمترین ویژگی های آنها آکومولاتور است. این ویژگی باعث می شود تا مایع هایی که از مکانیزم پمپاژ خارج می شود را، جمع آوری کند.  پمپ های موتور دارای دریچه هایی هستند که در پمپ‌یونیت‌هیدرولیک بکار رفته است.

× مشاوره تخصصی