تجارت صنعت امید آریا

هرآنچه باید در مورد شیر هیدرولیک اتوس بدانید

شرکت آتوس یکی از تولید کنندگان قدیمی و قدر است که در زمینه تولید انواع شیر هیدرولیک فعالیت می کند. شیر هیدرولیک اتوس یکی از بهترین تولیدات این شرکت است. این شیر هیدرولیک به دلیل ماشین کاری و ریخته گری بسیار دقیق، یک شیر بسیار قوی است. در ساخت این شیر برقی یک اسپول بسیار دقیق وجود دارد که قبل از شروع به ساخت شیر به صورت سه بعدی پیاده سازی می شود. در این شیر یک بوبین قابل تعویض در نظر گرفته می شود که قابلیت تحمل فشار تا 420 bar و دبی تا 1000 لیتر بر دقیقه را دارد. این میزان فشار و دبی برای کارخانجات صنعتی مورد نیاز است.

شیر هیدرولیک اتوس
شیر هیدرولیک اتوس 

مزایای شیر هیدرولیک اتوس

شیر هیدرولیک آتوس یک تولید بسیار عالی و مهندسی شده است. شیر های اتوس قابلیت تحمل فشار و دبی بالا را دارد. این شیر امکان سیل بندی مناسب را دارد و نشتی آن کامل صفر است. مزیت سیل بند بودن شیر های هیدرولیک اتوس برای مواردی که سیل های مختلف در فضاهای بیرون کارگاهی رخ می دهد بسیار مناسب است. این شیر قابلیت کارکرد به صورت استاندارد با سیالاتی مانند HFC  و تا دمای 70 درجه سانتی گراد را دارد. این شیر ضد انفجار است و دارای تمامی گواهی نامه های اتحادیه اروپا است. در استفاده از این شیر می توان از یک رنج گسترده از بوبین و همچنین کانکتورهای الکتریکی استفاده کرد. از این شیر در صنایع نظامی زیاد استفاده می شود که این نشان دهنده امن بودن شیر هیدرولیک اتوس است.

نحوه کار شیر هیدرولیک آتوس

شیر های هیدرولیکی مجهز به یک هسته فرومغناطیسی است که امکان جابجایی را دارد. این هسته مشابه یک سیم پیچ عمل می کند. کارکرد این شیر هیدرولیک به همین هسته وابسته است. زمانی که به وسیله بوبین جریان وارد می شود یک میدان مغناطیسی شکل می گیرد. در اثر تشکیل این میدان مغناطیسی هسته فرومغناطیسی حرکت می کند. وظیفه باز و بسته کردن ورودی های شیر هیدرولیک به عهده بوبین است. بوبین دارای یک ساختار ساده از جنس قاب فولادی، سنبه و سیم پیچ  است.

انواع پر کاربرد شیر‌هیدرولیک اتوس

1- شیر های هیدرولیک اتوس تایپ DHI

2- شیر های هیدرولیک اتوس تایپ DKE

شیر هیدرولیک یکی از اجزای اصلی سیتم هیدرولیک
شیر هیدرولیک یکی از اجزای اصلی سیتم هیدرولیک

شیر های  هیدرولیک آتوس در تایپ DHI و شیرهای آتوس در تایپ DKE از جمله پرکاربردترین شیرهای هیدرولیک است برند هستند. این شیر با کد DHI یکی از شیرهای کنترل جهت از مدل اسپولی است. این شیر  فقط بر طبق  ISO 4401 و در اندازه  06 و یا 4/1 اینچ و در مدل دو یا سه حالته موفق به دریافت استاندارد تولید CURUS مربوط به آمریکای شمالی است. این مدل از شیر هیدرولیک توانایی عملکرد به صورت مستقیم و تک بوبینه یا دو بوبینه را دارد و با برق  DCو AC کار می کند. این شیر برقی دارای استاندارد حفاظتی IP65 است و می تواند سیال با حداکثر فشار 60 لیتر بر دقیقه و فشار 350 بار را تحمل کند.

شیر هیدرولیک آتوس با کد DKE یک شیر برقی هیدرولیکی برای کنترل جهت اسپولی با 2 یا 3 راه است. این شیر عملکرد مستقیم دارد. سایز 10 این شیر مطایق با استاندارد  ISO 4401است. بوبین این شیر برقی بر اساس  کار با برق DC و AC موجود است و می توان آن را به راحتی تعویض کرد. دبی شیر هیدرولیک آتوس DKE می تواند تا حدود 150 لیتر بر دقیقه برسد و فشار آن 350 بار است.

انواع شیر هیدرولیک آتوس از نظر عملکرد

  • شیرهای هیدرولیک کنترل جهت
  • شیرهای هیدرولیک کنترل فشار
  • شیرهای هیدرولیک کنترل جریان یا دبی
  • شیرهای هیدرولیک پروپرشنال
  • شیرهای هیدرولیک سروو
  • شیرهای هیدرولیک مدولار
انواع شیر های هیدرولیک
انواع شیر های هیدرولیک

جمع بندی

شیر های هیدرولیک، یکی از اصلی ترین و کلیدی‌ترین  بخش های یک سیستم‌ هیدرولیک است. شیر هیدرولیک به عنوان یک واحد کنترل و فرمان در این گونه سیستم ها عمل می کند. به همین دلیل شیر هیدرولیک آتوس می تواند یک انتخاب بسیار مطمئن برای این سیستم های هیدرولیکی باشد. برای خرید شیر هیدرولیک مناسب با کاربرد بهتر است با توجه فشار، دبی و … که در کاتالوگ ذکر شده و مشاوره کارشناسان میتوانید با ما تماس بگیرید0

× مشاوره تخصصی