تجارت صنعت امید آریا

شیر برقی آسانسور یا بالابر هیدرولیک چه کاربردی دارد؟

شیرهای برقی آسانسور مانند شیرهای سری KV به طور معمول برای بالابرهای هیدرولیک خانگی و بالابرهای مسافربری کوچک طراحی و ساخته می شوند. از ویژگی های این شیرهای برقی می توان به دریچه های تنظیم آسان، وزن کم، حمل سریع و طراحی ساده اشاره کرد. این نوع شیرها با توجه به نیاز مشتری و مشخصاتی که آن ها بیان می کنند، تنظیم می شوند و می توان به راحتی شیرها را تست کرد و اگر نیاز به تنظیمات مجدد بود، آن ها را تنظیم کرد.

معرفی شیر برقی آسانسور

شیر برقی یک شیر کنترل شده با ولتاژ است، به این معنی که توسط یک بار الکتریکی فعال می شود. ماشین های هیدرولیک از روغن تحت فشار به عنوان منبع اصلی برق استفاده می کنند و بنابراین وقتی مایع به پورت ها یا سوراخ های آن تزریق می شود، شیر برقی به یک شیر برقی هیدرولیک تبدیل می شود. این سیال برای انجام اعمال مختلفی مانند حرکت سیلندر یا آسانسور استفاده می شود. وظیفه شیر این است که یا جریان سیال را هدایت، متوقف یا شروع کند. برق مورد استفاده برای تغذیه شیر برقی آسانسور می تواند AC (جریان متناوب) یا DC (جریان مستقیم) باشد. AC معمولاً در کاربردهای صنعتی استفاده می شود در حالی که DC در برای بالابرها استفاده می شود.

اهمیت شیر برقی آسانسور
اهمیت شیر برقی آسانسور

شیر برقی آسانسور هیدرولیک

شیر برقی هیدرولیک دارای انواع مختلف ژاپنی، آمریکایی و آلمانی است و در هر کدام تفاوت های جغرافیایی وجود دارد. این انواع قابل تعویض و با هم سازگار نیستند. رایج ترین آن ها شیرهای برقی هیدرولیک دو پورت هستند و انواع شیر برقی با سه درگاه یا بیشتر وجود دارد. شیر برقی هیدرولیک دو پورت لزوماً اجازه نمی دهد تا سیال هیدرولیک در دو جهت مانند ورودی و خروجی جریان یابد، اگرچه ممکن است برخی از آن ها اجازه جریان دو طرفه را بدهد.

شیرهای برقی هیدرولیک در کاربردهای بسیار متنوعی از حرکت بالابرها و آسانسورها استفاده می شود. آن ها همچنین در گیربکس خودرو، بیل مکانیکی و جرثقیل استفاده می شوند. به طور کلی هر چیزی که با نیروی هیدرولیک حرکت می کند دارای یک شیر برقی هیدرولیک برای کنترل حرکت است. شیر برقی آسانسور هیدرولیک ویژه ای که به طور معمول استفاده می شود، طراحی ضد انفجار دارد، زیرا جرقه می تواند بسیار خطرناک باشد.

عملکرد شیر برقی آسانسور
عملکرد شیر برقی آسانسور

کار تعویض شیر برقی هیدرولیک به کاربرد شیر برقی آسانسور بستگی دارد. اگر تنها قسمتی است که باید تعویض شود، بدون تعویض کل شیر، ممکن است پس باید تنها همان قسمت را تعویض کرد. این امر باعث سهولت تعمیر و نگهداری می شود. اگر قرار است کل شیر تعویض شود اما ابتدا باید از شیلنگ ها و اتصالات پیچ جدا شود.

نحوه عملکرد شیر برقی آسانسور

در مورد نحوه عملکرد این شیرها باید گفت که پمپ، روغن را از مخزن به وسیله، لوله ها یا شیلنگ ها به سیلندر هیدرولیک، پمپ می کند. با باز بودن شیر، روغن در مسیری که کمترین مقاومت را دارد به مخزن باز می گردد. در صورت بسته بودن سوپاپ، روغن به داخل سیلندر هیدرولیک پمپ می شود که در نتیجه فشار در سیلندر هیدرولیک افزایش می یابد و پیستون از آن فشرده می شود. هنگامی که آسانسور به طبقه مورد نظر می رسد، پمپ خاموش می شود، شیر برقی آسانسور در حالت بسته باقی می ماند، بنابراین کابین می ایستد و در همان طبقه باقی می ماند. برای فرود، باید شیر را باز کنید. سپس، پیستون به عقب فشرده و روغن به داخل مخزن تقطیر می شود. در پایان برای توقف کابین آسانسور، شیر برقی آسانسور باید دوباره بسته شود.

خرید شیر برقی آسانسور از فروشگاه معتبر
خرید شیر برقی آسانسور از فروشگاه معتبر

نکات پایانی

آسانسورهای امروزی اشیاء کنترلی کاملاً پیچیده ای هستند. برای درست کار کردن، آنها به کنترل کامپیوتری همراه با شیر برقی آسانسور نیاز دارند. خرید انواع شیر برقی مانند شیر برقی هیدرولیک از نمایندگی مستقیم و با ضمانت کیفیت حائز اهمیت است. از این گذشته ، شیر مکانیزم مهمی از کل سیستم است که به لطف آن می تواند عملکردهای اصلی خود را تحقق بخشد. هنگام انتخاب یک شیر برقی آسانسور، لازم است به وضوح عملکرد و محل استفاده آن در سیستم را درک کنید تا عمر تجهیزات و قطعات افزایش یابد. هر شیر ویژگی های عملکردی خود را دارد و هزینه آن به طور مستقیم به این بستگی دارد. می توانید شیرهای برقی آسانسور را در فروشگاه تجارت صنعت امید آریا خریداری کنید و از متخصصان شرکت کمک بخواهید. مشاوران ما به شما در انتخاب و خرید شیر هیدرولیک مناسب، کمک خواهند کرد.

× مشاوره تخصصی