تجارت صنعت امید آریا

معرفی و بررسی انواع پمپ هیدرولیک فشار بالا

پمپ به عنوان اصلی ترین بخش سیستم هیدرولیک، انرژی مکانیکی را که به وسیله موتور های الکتریکی تولید می شود، به انرژی هیدرولیکی تبدیل می کند. برخلاف بعضی تعاریف اشتباه، پمپ فشار ایجاد نمی کند بلکه وظیفه آن تولید و به جریان انداختن مایع مورد نظر است. هرگز نباید پمپ ها را به صورت سلیقه ای و غیر علمی انتخاب کرد، به همین علت در اینجا قصد معرفی و بررسی انواع پمپ هیدرولیک فشار بالا را داریم.برای مشاهده انواع پمپ هیدرولیک میتوانید به صفحه خرید پمپ هیدرولیک مراجعه کنید.

پمپ هیدرولیک
پمپ هیدرولیک

نکات لازم برای انتخاب مناسب انواع پمپ هیدرولیک فشار بالا

هنگام انتخاب پمپ باید نکاتی را در نظر بگیرید، اولین نکته مهم این است که قدرت پمپ را بررسی کنید تا دچار مشکل یا کمبود فشار نشوید. نوع سیستم هیدرولیک شما و سازگاری روغن معین با پمپ نیز از دیگر نکات مهم است. هزینه خریداری و سهولت کار پمپ، از نکات مهم دیگر است، همچنین باید به سر و صدا پمپ و کارایی آن توجه کنید. در صنعت هیدرولیک پمپ ها به دو دسته پمپ هایی با جا به جایی مثبت و غیر مثبت تقسیم می شوند. به پمپ های جا به جایی غیر مثبت، پمپ های هیدرو دینامیکی نیز می گویند.

معرفی پمپ فشار بالا

در بعضی دستگاه ها لازم است که سیال در فاصله زیادی به صورت افقی یا عمودی جا به جا شود، در این مواقع نیاز به پمپ فشار بالا دارید. انواع پمپ هیدرولیک فشار بالا، همانطور که از اسم آن ها مشخص است، دارای فشار بسیار قدرتمندی هستند. ساختار این پمپ ها به صورت طبقه ای است و نیرو گریز از مرکز باعث ایجاد فشاری قدرتمند می شود. این پمپ ها در مشاغل و صنایع گوناگون استفاده می شوند. پمپ ها را با عوامل گوناگونی بررسی می کنند که می توان در بین آن ها به اندازه قطر پروانه، تعداد طبقات و سرعت موتور اشاره کرد.

پمپ های هیدرولیک با فشار بالا
پمپ های هیدرولیک با فشار بالا

مدل های پمپ فشار بالا

انواع پمپ هیدرولیک فشار بالا در بازار موجود هستند که در اینجا قصد بررسی و معرفی چند مدل از آن ها را داریم. پمپ آب کشاورزی، وظیفه انتقال آب و فاضلاب را دارد، این پمپ از پر استفاده ترین مدل پمپ های پر فشار است. دو نوع پمپ فشار قوی مخصوص آبیاری و آب داریم که در آبیاری و انتقال آب از منبع از آن ها استفاده می شود.

انواع پمپ فشار بالا

پمپ گریز از مرکز، پمپی است که دارای یک شیر مرکزی بسته بوده و فشار وارد شده توسط نیروی گریز از مرکز تامین می شود. در دستگاه هایی که لازم باشد جریان خیلی زیادی انتقال پیدا کند، از ترکیب چند سری پمپ این جریان را تولید می کنیم. اگر نیاز به فشار و نیروی زیادی ندارید، می توانید از پمپ دیاگرامی استفاده کنید. انواع پمپ هیدرولیک فشار بالا قابلیت های گوناگون و متفاوتی دارند، پمپ پلانچری نیز انتخاب دیگری برای ایجاد فشار متوسط است.

ویژگی های پمپ هیدرولیک
ویژگی های پمپ هیدرولیک

مزایا پمپ فشار بالا

در انواع پمپ هیدرولیک فشار بالا، پمپ گریز از مرکز بزرگ بوده و دارای چند طبقه است. این پمپ با توجه به قدرت بالا و قیمت کمتری که دارد، می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اغلب دستگاه های قدرتمند از یاتاقان تراست استفاده می کنند، یاتاقان، وظیفه تحمل نیروی وارد به پروانه ها را دارد. پمپ هایی که دارا یاتاقان تراست هستند، ماندگاری بیشتری در مواقع فشار دارند.

با توجه به افزایش قیمت ارز در کشور، پیشنهاد ما به شما خرید پمپ های داخلی است. با خرید پمپ داخلی نسبت به خرید قطعات یدکی نگرانی نخواهید داشت. وظیفه پروانه ها در پمپ افزایش فشار مایع است، هرچه تعداد طبقات پمپ بیشتر باشد تعداد پروانه ها نیز بیشتر است. قطر پروانه ها و سرعت موتور زیاد، از دیگر مزایا پمپ های فشار قوی بوده و تعداد طبقات نیز در افزایش کارایی این پمپ ها تاثیر دارند.

نتیجه گیری

امروزه در زمینه انواع پمپ هیدرولیک فشار بالا، شما انتخاب های بسیاری دارید. هر پمپی دارای ویژگی های مخصوصی است که شما با توجه به نیاز خود، پمپ مناسب را انتخاب می کنید. توصیه می شود هنگام خرید پمپ هیدرولیک  تنها قیمت یا سلیقه را در نظر نگیرید.  قیمت پمپ های هیدرولیک گوناگون متفاوت است که این تفاوت به علت تفاوت در کیفیت و کارایی است. برای انتخاب پمپ مناسب، باید با مرکز های مشاوره تماس برقرار کنید تا از انتخاب خود مطمئن شوید.

 

 

× مشاوره تخصصی