تجارت صنعت امید آریا

چگونگی عملکرد انواع پمپ هیدرولیک پیستونی

انواع پمپ هیدرولیک پیستونی، می توانند جریان های بزرگ را در فشارهای بالای سیستم هیدرولیک تحمل کنند. این نوع از پمپ ها، با حفظ کارآیی، میزان فشردگی با چگالی توان بالا، قابلیت عملکردی بهینه را ارائه می دهند. در این پمپ ها، پیستون در داخل سیلندرهایی که بخشی از پمپ هیدرولیک هستند به طور دقیق به جلو و عقب می لغزد. بنابراین، خواص آب بندی پیستون ها عالی است و امکان کار در فشارهای بالا با نشتی کم سیال را فراهم می کنند.

تجارت صنعت امید آریا وارد انواع پمپ های هیدرولیک اورجینال در ایران می باد.برای خرید پمپ هیدرولیک و استعلام قیمت پمپ هیدرلیک میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

خرید بهترین پمپ هیدرولیک پیستونی
خرید بهترین پمپ هیدرولیک پیستونی

پمپ هیدرولیک پیستونی

انواع پمپ هیدرولیک پیستونی، نوعی از پمپ با بالاترین درجه فشار و بهترین بازده کلی هستند. آنها به دلیل نشتی کم سیال، در سطوح بازده حجمی بسیار بالا کار می کنند. پیستون ها ممکن است از دریچه هایی در درگاه های مکش یا با کانال های ورودی و خروجی تشکیل شده باشند.

پمپ های پیستونی، همراه با سوپاپ هایی در پورت ها، به دلیل ویژگی های آب بندی بهتر، برای کار در فشارهای بالاتر سیستم مناسب تر هستند. کاربردهای انواع پمپ هیدرولیک پیستونی شامل استفاده در تجهیزات سیار و ساختمانی، ابزارهای کمکی دریایی، شکل دهی و مهر زنی فلزات، ماشین آلات و تجهیزات میدان نفتی است.

تفاوت های پمپ هیدرولیک پیستونی محوری و شعاعی
تفاوت های پمپ هیدرولیک پیستونی محوری و شعاعی

انواع پمپ هیدرولیک پیستونی

در میان تنوع پمپ های پیستونی هیدرولیک، می توان به دو دسته بندی اصلی ذیل اشاره نمود:

پمپ های پیستونی محوری:

این مدل از انواع پمپ هیدرولیک پیستونی، دارای تعدادی پیستون است که به بلوکه سینلدر اتصال می یابد. بنابراین، پیستون ها در بلوکه دارای حرکت محوری خواهند بود. می توان از نظر طراحی، آنها را به دو دسته بندی محور خمیده و صفحه زاویه گیر تقسیم نمود.

محورهای محرک و بلوک سیلندر این مدل از پمپ پیستونی محوری، را مسیر خط مرکزی واقع شده و به محض گردش سیلندر، حرکت رفت و برگشتی پیستون ها، متناسب با موقعیت صفحه زاویه گیر، ایجاد می شود. به عبارتی، حرکت این صفحه، می تواند تعیین کننده میزان کورس در پیستون ها باشد. باید اشاره کنیم که انواع پمپ هیدرولیک پیستونی، در مقایسه با انواع دنده ای پمپ، دارای دسته بندی دبی های ثابت و متغیر نیز هستند.

نوع محور خمیده در این نوع از پمپ، شفت به محور خمیده اتصال یافته است. از همین روست که پیستون ها در پمپ، روی محور خمیده واقع شده و پیستون ها، همزمان با محور خمیده و شفت، حرکت رفت و برگشتی را خواهند داشت. این حرکت می تواند از پورت ورودی، سیال را مکش کرده و هنگام بازگشت پیستون، با فشار بالایی، سیال را از پورت خروجی، در مسیر خط فشار سیستم در انواع پمپ هیدرولیک پیستونی هدایت کند.

از جمله مزیت های این نوع از پمپ می توان به قدرت مکش بالای سیال، طول عمر بالا، طراحی جمع و جور و قابل حمل، بهره برداری از میزان دبی مناسب جهت بکارگیری پمپ با دبی متغیر اشاره نمود. همچنین، ماکزیمم دبی تولید شده در این پمپ، 1400 لیتر بوده و بیشترین فشار قابل تحمل آن، بالای 400 بار می باشد.

پمپ های پیستونی شعاعی

در انواع پمپ هیدرولیک پیستونی مدل شعاعی، پیستون ها همانند پره های چرخ در بلوکه استوانه ای واقع شده اند و در مرکز این محفظه، پمپ بلوکه استوانه ای، توسط شفت محرک چرخانده می شود. از این نوع از پمپ، برای فشارهای بالای 400 بار استفاده می کنند. از جمله کاربردهای آن می توان به دستگاه پرس و ماشین آلات تزریق پلاستیک اشاره نمود.

نحوه عملکرد این نوع از انواع پمپ هیدرولیک پیستونی، بدین گونه است که ابتدا، هنگامی که حجم محفظه در کمترین میزان قرار دارد، شیر کنترل فشار و مکش، بسته می شود. سپس، هنگامی که محور در حال دوران است، پیستون نیز، در مسیر و محور داخلی بادامک به حرکت درآمده و باعث بزرگ تر شدن محفظه جابجایی می شود.

کنترل جریان سیال با فشار مناسب
کنترل جریان سیال با فشار مناسب

همین امر، خلاء ایجاد کرده و در نهایت باعث باز شدن شیر مکش می شود. بنابراین، از درون شیار پیستون، سیال به درون محفظه جریان می یابد. هنگامی که پیستون در انتهای خط قرار گرفته است و محفظه دارای بیشترین حجم می باشد، شیر مکش در حالت بسته واقع می شود.

در انواع پمپ هیدرولیک پیستونی، با دوارن بادامک، پیستون در مسیر پیوت به حرکت درآمده و باعث فشرده شدن جریان در درون محفظه می شود. این امر باعث ایجاد فشار شده و سیال به درون کانالی که به بادامک اتصال دارد، جریان می یابد.

 

× مشاوره تخصصی