تجارت صنعت امید آریا

پمپ های مجهز به جبران کننده فشار، مناسب برای تنظیم فشار در سیستم های هیدرولیک

مقدمه

از مهم ترین اجزا سیستم های هیدرولیک، پمپ های هیدرولیک هستند. این پمپ‌ها بسیار بادوام بوده و عملکردی استثنایی را عرضه می کنند. پمپ های هیدرولیک در سخت ترین برنامه های صنعتی و موبایلی نیز، می‌ توانند عملکردی ایده آل از خود ارائه دهند. یکی از این پمپ های هیدرولیک، پمپ های مجهز به جبران کننده فشار می باشند. این پمپ ها وظیفه دارند تا جریان مورد نیاز برای انتقال نیرو از یک محرک اولیه به یک محرک هیدرولیکی را، تامین کنند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید، تا به بررسی آن ها بپردازیم.

توضیحی بر اجزای مختلف پمپ های مجهز به جبران کننده فشار
توضیحی بر اجزای مختلف پمپ های مجهز به جبران کننده فشار

پمپ های مجهز به جبران کننده فشار چه کاربردی دارند؟

سیستم های هیدرولیک بسیاری از پمپ های جبران فشار استفاده می کنند. این پمپ ها با محدود کردن ضربات پیستون، وظیفه دارند که فشار اعمال شده بر حجم متغیر را، که بر اساس فشار همین پمپ ها تنظیم شده اند، جبران کنند.

پمپ های مجهز به جبران کننده فشار، تلاش می کنند تا با ارائه جریان مناسب، فشاری حداکثر را تنظیم و حفظ کنند. این پمپ ها پس از این که به حداکثر تنظیم فشار رسیدند، با کاهش دادن جریان، آن را جبران می کنند. با جبران فشار به وسیله فراهم کردن جریان نشتی سیستم داخلی توسط پمپ های جبران فشار، حداکثر فشار حفظ می شود. علاوه بر کاربردهایی که پیشتر ذکر شدند، این پمپ ها با تنظیم زاویه صفحه سواش، بر جریان روغن حاصل از پمپ نظارت داشته و آن را کنترل می کنند. لازم به ذکر است که این پمپ ها، عملکرد ایده آل خود را در سیستم هایی که عملکردشان به فشار تقریباً یکسانی نیاز دارند، ارائه می کنند.

انواع پمپ های مجهز به جبران کننده فشار
انواع پمپ های مجهز به جبران کننده فشار

این پمپ ها چگونه کار می کنند؟

زمانی که فشار موجود در درگاه خروجی تنظیم شد و به جریان جبران کننده رسید، قرقره جبران کننده در مقابل نیروی فنر شروع به عمل کرده و به جنبش در می آید. این حرکت اجازه می دهد تا فشار خروجی پمپ در مداری به سوی پیستون داخلی به جریان در بیاید. پمپ های مجهز به جبران کننده فشار، فشاری با درجه ای پایین تر از زاویه ضربه، اعمال می کنند. قرقره اعمال کننده جبران، از خط سیر نیروی فنر به سوی دیگر باز می گردد. این در حالی است که فشار در سیستم به زیر سطح تنظیم شده در جبران کننده می رسد. این عمل باعث تخلیه شدن روغن موجود در محفظه پیستون به داخل محفظه پمپ می شود. با تلاش در حفظ فشار تنظیم جبران کننده، پمپ با حداکثر سرعت جریان خود، هر میزانی از جریان را، که برای وصول به تنظیم فشار ضروری است، مهیا می کند.

چگونه می توان پمپ های مجهز به جبران کننده فشار را به طور صحیح راه اندازی کرد؟

علی رغم تصور عموم، این پمپ ها خود عامل ایجاد فشار نیستند. بلکه با تولید کردن جریان و مقاومت در برابر جریان تولید شده، باعث ایجاد فشار می شوند. این پمپ ها زمانی که به جریان روغن نیازی نباشد، از صفحه حرکتی پیستون می کاهند. در مسیر پمپ های‌مجهز به جبران کننده فشار، یک شیر فشار شکن وجود دارد. چنانچه فشار افزایش یابد، این فشار شکن باعث می شود تا روغن تخلیه شود. به کار انداختن این پمپ ها، تقریباً آسان است. حتما راهنمای این محصول را، جهت به کار انداختن آن ها در سیستم هیدرولیک، مورد مطالعه و بررسی قرار دهید. یک نکته حائز اهمیت و در عین حال ساده، که در نصب این پمپ ها بسیار حیاتی است، پر کردن پمپ با روغن فیلتر شده، پیش از راه اندازی آن می باشد. طبیعی است که کمی از روغن در مسیر کیس به مخزن جریان یافته و تخلیه شود.

هنگام خرید پمپ چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

برای مشاهده و پی بردن به مشخصات کامل محصول، به کاتالوگ مراجعه کنید. پمپ هایی که از پورت جهت اتصالات استاندارد استفاده می کنند، برای عملکرد بالای BSPP 10000 توصیه نمی شوند. توجه کنید که برای اطلاع یافتن از میزان فشار اتصالات، با سازنده مربوطه تماس بگیرید. برای به دست آوردن قابلیت کنترل از راه دور الکتروهیدرولیک، می توان از یک محرک متناسب از راه دور استفاده کرد.

یکی از برندهای عرضه کننده پمپ های مجهز
یکی از برندهای عرضه کننده پمپ های مجهز

جمع بندی

همانطور که تا به اینجا متوجه شدید، انتخاب پمپ های مجهز به جبران کننده فشار مناسب، شناخت کاربرد ایده آل آن ها، چگونگی کارایی، شیوه راه اندازی صحیح و نکات حائز اهمیت هنگام خرید، نیازمند بررسی و مشورت با متخصصین مجرب و مطمئن است. فروشگاه تجارت صنعت امید آریا که بیش از 30 سال فعالیت در زمینه تامین سیستم هیدرولیک و قطعات آن دارد، محصولاتی با کیفیت و مقرون به صرفه را ارائه داده و خدمات ارزنده بسیاری دارد.برای خرید پمپ هیدرولیک و یا استعلام قیمت پمپ هیدرولیک میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

× مشاوره تخصصی