تجارت صنعت امید آریا

عنوان آیا می دانید برای خرید پمپ ھیدرولیک باید به چه نکاتی توجه کنید؟

در تمام سیستم ها یک قسمت بسیار مهم وجود دارد که اهمیت آن برای سیستم مانند قلب در بدن انسان ها است. در صورتی که این بخش مهم در سیستم دچار اختلال شود عملکرد سیستم را تحت تاثیر منفی خود قرار می دهد. در مدار هیدرولیکی عملکرد پمپ هیدرولیک مانند قلب بوده و در صورتی که این قسمت از کار بیفتد سیستم هیدرولیکی نیز نمی تواند فعالیت کند. 

پمپ پیستونی محور
پمپ پیستونی محور

پمپ‌ های هیدرولیک در چه صنایعی قابل استفاده هستند و دلیلی که موجب شده در صنایع استفاده شوند؟

پمپ‌های هیدرولیک در صنعت کاربرد گسترده ای دارند و به علت داشتن قدرت بالا در بسیاری از ماشین آلات صنعتی استفاده می شوند. پمپ‌های هیدرولیک در زمینه‌ های گوناگونی مانند یونیت های هیدرولیک صنعتی، تولید ماشین آلات راهسازی، صنایع نظامی و تجهیزات تولیدی، تجهیزات هوافضا، تجهیزات کشاورزی و سنگین ساختمانی و تولید تجهیزات مراقبت و بهداشتی استفاده می شوند. در واقع انواع پمپ‌ هیدرولیک برای راحت کردن کار های سنگین و پر زحمت کاربرد دارد. از کاربرد های معمولی این سیستم می توان به استفاده از آن در پله برقی، شهربازی، جک های خودرو، تعمیر بالابر خودرو، رباتیک، ماشین آلات تولید خودکار، برف روب ها، آسانسور و قایق ها، کشتی ها، صندلی قابل تنظیم ارتفاع، جرثقیل ها، قطارها و کامیون های جمع آوری زباله و اشاره کرد. این نوع پمپ ها نیاز به نگهداری مداوم و تعمیر زیادی ندارند. 

بررسی انواع پمپ از نوع هیدرولیک در بازار 

پمپ‌های هیدرولیک پیستونی به انواع پمپ پیستونی محوری، پمپ‌های هیدرولیک پره ای و پمپ پیستونی شعاعی تقسیم بندی می شوند. بعضی از انواع پمپ‌هیدرولیک نامبرده شده به صورت جابجایی متغیر یا ثابت در بازار موجود هستند. پمپ پره ای نامتعادل و پمپ های هیدرولیک دنده ای با جابجایی مثبت، پمپ های پره ای متعادل، پمپ دنده خارجی، پمپ دنده داخلی، پمپ ژیروتور، پمپ گوشواره ای و پمپ پیچی از دیگر انواع پمپ های هیدرولیک هستند. پمپ های پلانجری از انواع پمپ های هیدرولیکی از لحاظ ساختار هستند. پمپ های نام برده شده در این مقاله در طرح های مختلف طراحی و عرضه شده‌ اند. فضای داخلی پمپ های هیدرولیک از نوع پره ای بیضی شکل یا دایره ای شکل است اما صفحات انتهای آن صاف می باشند. 

  پمپ های هیدرولیکی
پمپ های هیدرولیکی

 با پمپ‌ هیدرولیکی و نحوه عملکرد آن آشنا شوید

جریان به منظور سلطه بر فشار های متاثر از بار در قسمت خروجی پمپ با قدرت کافی تولید می شوند. برای استفاده در زندگی روزمره پمپ های هیدرودینامیکی مناسب هستند. عملکرد و کارایی پمپ های هیدرواستاتیک بر اساس قانون پاسکال بوده اما پمپ های هیدرواستاتیک از نوع پمپ های جابجایی مثبت هستند. طرز کار پمپ هیدرولیک به این صورت بوده که در زمان کار پمپ‌های هیدرولیک خلائی در قسمت ورودی پمپ ایجاد شده و از مخزن مایعی وارد خط ورودی پمپ می شود. با انجام عملیات مکانیکی مایع به خروجی پمپ منتقل شده و در نهایت در سیستم هیدرولیک وارد می شود. پمپ های هیدرودینامیکی از پمپ های جابجایی ثابت بوده که در این نوع پمپ ها جابجایی قابل تنظیم نیست یا اینکه می‌ توانند پمپ های جابجایی متغیر باشند که امکان تنظیم جابجایی آن ها وجود داشته و ساختار پیچیده تری دارند.

 پمپ هیدرولیک 
پمپ هیدرولیک

چگونگی تشخیص بهترین پمپ‌ های هیدرولیک در حین خرید 

ساختار پمپ هیدرولیک آنقدر پیچیده نیست. در خرید پمپ‌های هیدرولیک می بایست قبل از تعیین حجم سیستم مکانیکی و محاسبه فشار بیشینه سیستم و فشار دائم پمپ جریان مورد نیاز و میزان فشار مدار را به خوبی اندازه گیری کنید. در خرید نباید بر اساس سلیقه تصمیم گیری کنید بلکه باید معیار های علمی را در تصمیمات خود در نظر بگیرید. زمانی که سیستم از آکومولاتور کمک می گیرد باید حداکثر جریان متوسط یا لازم را در نظر بگیرید. همچنین باید سهولت نگهداری از پمپ، کارایی، هزینه اولیه خرید، قابلیت اطمینان از کارایی، میزان سرو صدای پمپ را در انتخاب آن مد نظر قرار دهید. فاکتور های دیگر پمپ‌هیدرولیک مانند سازگار بودن پمپ با روغن، قیمت پمپ هیدرولیک، محیط کار با پمپ و در نظر گرفته شود تا بتوان پمپی با کیفیت خریداری کرد. برای خرید پمپ‌های هیدرولیک می توانید به سایت تجارت صنعت امید آریا مراجعه کنید. 

جمع بندی 

پمپ‌های هیدرولیکی از پمپ های بسیار رایجی هستند که از مخزن روغن هیدرولیک روغن را که توسط موتور هدایت می شود مکیده و بعد از تحت فشار قرار دادن روغن آن را تخلیه کرده و به محرک ارسال می کنند. در واقع پمپ های هیدرولیکی به منظور انتقال هیدرولیک مایع تحت فشار را تامین می کنند. پمپ‌هیدرولیک وظیفه دارد انرژی مکانیکی ماشین قدرت را تبدیل به انرژی فشار مایع کند. 

× مشاوره تخصصی