تجارت صنعت امید آریا

بهترین نمونه های ساخت ماشین آلات راهسازی و معدنی

 ایران  در کریدور حمل و نقل در سطح منطقه ای، نقش اساسی ای را ایفا می کند. در هر برهه زمانی ای برنامه هایی در جهت توسعه بخشی حمل و نقل همیشه در کشور ما الویت داشته است. چنین چیزی به معنی توسعه در طرح راه‌ هاي زميني یا ريلي و آب راهه های در کشور بوده که برای تحقق آن صنعت ساخت ماشین آلات راهسازی و معدنی باید مجهز و پیشرفته تر شود. در همین راستا هدف‌گذارهایی در بخش راهسازی صورت گرفته است.  اگر چه بخش راه سازی و معدن در برنامه های پنج‌ ساله سند چشم ‌انداز توسعه كشور،  فعلا از درجه مكانيزاسيون پایینی برخوردار بوده اما  همین موضوع لزوم توجه و تمركز بیشتر را در حوزه ماشين ‌آلات راه سازی بسیار بیشتر از قبل نشان مي‌دهد.

روش ساخت ماشین آلات راهسازی و معدنی
روش ساخت ماشین آلات راهسازی و معدنی

 ساخت ماشین آلات راهسازی و معدنی در گذر زمان

از همان ابتدا که شركت گسترش و نوسازي صنايع ايران تاسیس شد، با قرار دادن طرح حمایت و توسعه صنعت خودرو سازی در اولویت برنامه های خود که شامل تولید ماشین آلات راهسازی و معدنی نیز می شد، بر اساس تجربه دیگر کشور های دنیا عمل کرد. جالب است بدانید شخص مديرعامل کارخانه هپکو که خود بنيان گذار آن نیز بود به طور سنتي معدن دار نیز بود. طبیعتا نیاز خود او منجر به ساخت و توسعه چنین ماشین آلات سنگینی شد به صورتی که این پروژه با ساخت محصولات فوق سنگين در حد لودر هاي 560 و بلدوزر هاي معدني شروع و به توليد ماشين هاي توسعه یافته تر ختم شد.

پس از شرکت هپکو، شرکت هایی دیگر مانند شرکت صنعتی هلیکو، هلی خودرو، پارس لودرز، تیراژه ماشین، شرکت ساخت بلدوزر دلتا راه ماشین و رهرو ماشین شروع به واردات جدا جدا قطعات این مدل ماشین آلات در جهت بهره وری از ساخت ماشین آلات راهسازی و معدنی نمودند و به مرور زمان درصد پیشرفت در ساخت فناوری های قطعات مورد نیاز خود را افزودند. بدین ترتیب متغاضیات با فرم درخواست ماشین آلات امروزه می توانند صاحب آن شوند.

بهترین ماشین آلات سنگین راهسازی
بهترین ماشین آلات سنگین راهسازی

تجهیزات مورد نیاز جهت تولید ماشین آلات سنگین راهسازی

 همانطور که در جریانید  برای تولید این ماشین آلات سنگین راهسازی، احتیاج به یک سری دستگاه‌ ها و تجهیزات خاص است. این تجهیزات عبارت اند از :

  • دستگاهCNC

این دستگاه برای برش داردن فلزات و حتی چوب استفاده شده که انواع مختلفی همچون ماشین‌ تراش CNC  دارد. استفاده از این دستگاه باید تحت نظارت متخصصین صورت بگیرد و دلیل آن هم واضح است! این دستگاه جزئیات زیاد و تخصصی ای را دارا است و حتماً باید رعایت شوند.

  • دستگاه شات بلاست

این دستگاه در ساخت ماشین آلات راهسازی و معدنی برای تقویت و پولیش انواع  فلزات استفاده می ‌گردد. البته این را هم بدانید که  این دستگاه در دیگر صنایع  همچون خودروسازی و هوا فضا هم کاربرد دارد.

استفاده از ماشین آلات راهسازی
استفاده از ماشین آلات راهسازی
  • دستگاه جوش

دیگر وجود چنین دستگاهی تقریبا در تمامی کار های صنعتی امری بدیهی است. قطعا در روند تولید این ماشین آلات نیز برای جوش دادن قطعات فلزی به یکدیگر به یک دستگاه جوش نیاز است.

  • دستگاه پرس

با توجه به نیاز به فشار در جهت فرم دهی و برش قطعات در ساخت ماشین آلات راهسازی و معدنی به دستگاه پرس احتیاج است. البته توجه داشته باشید که برای هر نوع ماشین آلات بسته به نیاز آن ضروری است که از دستگاه‌ های پرس مخصوص به آن نوع و مدل بهره برد. این را نیز در نظر بگیرید که انتخاب این دستگاه های پرس به پارامتر هایی همچون شکل و نوع برش بستگی دارد.

  • دستگاه مونتاژ

همانطور که برایتان واضح است برای ساخت ماشین آلات راهسازی ابتدا باید قطعات مختلف آن را با استفاده از لوازم مورد نیاز و بکار گیری دستگاه های مونتاژ حرفه ای با یکدیگر مونتاژ کرد. حال این دستگاه های مونتاژ انواع مختلفی دارند برای مثال برد DIP و برد SMD  را داریم که در این امر نقش مهمی ایفا می کنند.

× مشاوره تخصصی