تجارت صنعت امید آریا

آیا می دانید که یونیت هیدرولیک چگونه به صنعت شما کمک می کند؟ بیایید بیشتر با این دستگاه مهم آشنا شوید

یونیت هیدرولیک که با نام پاورپک هیدرولیک نیز شناخته می شود، یک سیستم مستقل است. این سیستم به طور کلی شامل یک موتور، یک مخزن سیال و یک پمپ می شود. واحد هیدرولیک جهت اعمال فشار هیدرولیک لازم برای به حرکت درآوردن موتورها، سیلندرها و سایر قسمت های مکمل یک سیستم هیدرولیک به کار می رود. این واحدها کاربردهای گسترده ای دارند. از همین رو در این مقاله شما را به طور کامل با آنها آشنا می کنیم.

یونیت هیدرولیک، دارای کاربردهای بسیار
یونیت هیدرولیک، دارای کاربردهای بسیار

یک پاورپک هیدرولیک چگونه کار می کند؟

یک  سیستم هیدرولیک از سیال محصور شده استفاده کرده تا انرژی را از یک منبع به منبع دیگر انتقال دهد. در نتیجه این عمل، حرکت چرخشی، حرکت خطی یا نیرو ایجاد می شود. واحد یا پک برق، نیروی مورد نیاز برای این انتقال سیال را تامین می نماید. برخلاف پمپ های استاندارد، این واحدها از شبکه های فشار چند مرحله ای برای حرکت سیال بهره می گیرند. آنها گاها می توانند حاوی دستگاه های کنترل دما باشند. مشخصات مکانیکی یک واحد هیدرولیک، مشخص کننده نوع پروژه هایی است که با آن قابل انجام هستند.

برخی از عوامل مهمی که بر طرز کار یونیت هیدرولیک تأثیر می گذارند، عبارتند از: محدودیت های فشار، ظرفیت توان و حجم مخزن. به علاوه، ویژگی های فیزیکی این واحد نیز اهمیت بسیاری دارند. این ویژگی ها عبارتند از: اندازه، منبع تغذیه، قدرت پمپاژ و غیره. این عوامل بر قیمت پاورپک هیدرولیک نیز تاثیر دارند. بررسی اجزای اصلی یک مدل استاندارد مورد استفاده در سیستم های هیدرولیک صنعتی، به درک اصول عملکرد و ویژگی های این واحد کمک می کند.

واحد هیدرولیک، دارای اجزای متعدد
واحد هیدرولیک، دارای اجزای متعدد

واحد پاور هیدرولیک چه اجزایی دارد که آن را نسبت به دیگر واحدها متمایز کرده اند؟

یک یونیت هیدرولیک بزرگ و بادوام، به منظور عملکرد بهتر، تحت طیف وسیعی از شرایط محیطی ساخته می شود. به همین دلیل دارای ویژگی های طراحی متعددی است که آن را از یک سیستم پمپاژ معمولی متمایز می کنند. برخی از این خصوصیات فنی عبارتند از:

  • آکومولاتوره: ظروفی که قابلیت اتصال به محرک های هیدرولیک را دارند. آنها آب را از مکانیسم پمپاژ جمع آوری می نمایند. از آنها برای ایجاد و حفظ فشار سیال جهت تکمیل سیستم پمپاژ موتور، بهره می گیرند.
  • پمپ های موتوری: پاورپک هیدرولیک قابلیت مجهز شدن به یک پمپ تک موتوری یا چندین دستگاه مجهز را دارد. هر یک از این اجزا، دارای شیر انباشته کننده مجزا هستند. با یک سیستم پمپ چندگانه، معمولا فقط یکی از آنها در یونیت هیدرولیک و زمان مشخص کار می کند.
  • مخازن:مخزن، یک واحد ذخیره سازی با حجم کافی برای تخلیه سیال در لوله ها می باشد که درون این واحد قرار می گیرد. بدین ترتیب، گاهی اوقات لازم است تا مایع محرک را به درون مخزن تخلیه کنید.

    فیلترها، قابل نصب در بالای مخزن
    فیلترها، قابل نصب در بالای مخزن
  • فیلترها: فیلترها معمولا در امتداد بالای مخزن نصب می گردند. این واحد بای پس مستقل، دارای موتور، پمپ و دستگاه فیلترینگ خود می باشد. از آن می توانید جهت پر یا خالی کردن مخزن، تنها با فعال کردن یک شیر چند جهته، بهره بگیرید. از آنجایی که فیلترها مستقل می باشند، گاها می توان آنها را در حین کارکرد واحد برق تعویض نمود.
  • کولرها و بخاری ها: خنک کننده ها بخشی از فرآیند تنظیم دما بوده که در نزدیکی یا پشت واحد فیلتر نصب می گردند. آنها از افزایش دما به دلیل پارامترهای عملیاتی جلوگیری می کنند. بدین ترتیب، یک سیستم گرمایشی، مانند بخاری روغنی، می تواند برای افزایش دمای یونیت هیدرولیک در مواقع ضروری به کار رود.
  • کنترل کننده های واحد قدرت: واحد کنترل کننده هیدرولیک، یک رابط اپراتور می باشد که شامل کلیدهای برق، نمایشگرها و ویژگی های نظارتی می شود. برای نصب و ادغام یک واحد قدرت در یک سیستم هیدرولیک ضروری بوده و معمولا به صورت سیمی به واحد برق یافت می گردد.

چگونه یک واحد هیدرولیک مناسب انتخاب کنیم؟

منبع نیرو یا محرک اصلی مرتبط با بیشتر مدل های یونیت هیدرولیک، موتور است. در انتخاب آن، عموما به سرعت، سطح گشتاور و ظرفیت قدرت توجه می شود. اگر اندازه و قابلیت های موتور، مکمل واحد هیدرولیک باشند، انرژی تلف شده به حداقل می رسد. در نتیجه هزینه ها در دراز مدت افزایش می یابند. معیارهای انتخاب موتور با توجه به نوع منبع تغذیه مورد استفاده، متفاوت هستند. به عنوان مثال، گشتاور اولیه یک موتور الکتریکی، بسیار بیشتر از گشتاور عملیاتی آن است. البته موتورهای دیزلی و بنزینی، منحنی گشتاور به سرعت یکنواخت تری دارند. این منحنی ارائه دهنده مقدار گشتاور نسبتا ثابتی در سرعت های کار بالا و پایین می باشد.

برای خرید بهترین یونیت هیدرولیک، باید یک فروشنده مناسب انتخاب کنید. در این خصوص، شرکت تجارت صنعت امید آریا توانسته با عرضه بهترین محصولات صنعتی، با قیمت مناسب، محبوبیت بالایی بدست آورد. برای اطلاعات بیشتر، به سایت ما مراجعه کنید.

 

× مشاوره تخصصی